La nova freqüència de Ferrocarrils converteix la línia Barcelona-Vallès en un metro
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en marxa aquest divendres l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès.
Per què és important? Amb aquest augment de trens, el que fins ara es coneixia com a 'Metro del Vallès', tindrà, ara sí, un funcionament i una freqüència similar a la del metro.
A la pràctica: En hora punta, de les 7:30 a les 9:30, cada cinc minuts circularan trens per les estacions de Terrassa i Sabadell, el que es tradueix en un cada 2,5 minuts a Sant Cugat.
- La resta del dia els combois passaran cada 10 minuts des de les capitals vallesanes, amb un reforç entre les 17:00 i les 20:00 de dilluns a dijous i de les 15:00 a les 20:00 els divendres.
- A partir d'ara, en lloc d'indicar l'hora del pròxim tren, les pantalles informaran de quants minuts falten perquè passi el següent.
A més: Desapareixen les actuals línies S5, S6 i S7, que es converteixen en trens de les línies S1 Terrassa-Barcelona i S2 Barcelona-Sabadell, amb la qual cosa es posa fi als trajectes semidirectes.
- A partir d'ara, tots els trens faran parada a totes les estacions.
- Amb això, la línia Barcelona-Vallès passa d'oferir sis trens per hora i sentit cap a Terrassa i Sabadell, respectivament, a oferir-ne dotze en hora punta.
Què diuen? Acompanyat del conseller de Territori, Juli Fernàndez, el president Pere Aragonès ha estrenat les noves freqüències a la línia del Vallès.
- Aragonès ha destacat que l’increment de freqüències suposarà una millora "molt clara" per als usuaris.
- “Doblant l’oferta en hores punta aconseguirem que els usuaris puguin anar a buscar el Metro del Vallès sense estar pendents dels horaris”, ha afegit.
- Aragonès ha reclamat un cop més a l’estat espanyol el traspàs de Rodalies i que s’executin les millores promeses a la xarxa ferroviària. “Tots els ciutadans tenen el mateix dret de què el tren no sigui el maldecap de cada dia i sí la solució”, ha reblat.
Al detall: Per poder posar en marxa els nous horaris, FGC ha tirat endavant diverses actuacions, amb una inversió total de 120 milions d'euros.
- S'han adquirit 15 nous models del tren UT 115 fabricats per Stadler, amb els quals la flota total de la línia ha passat de 46 a 61 unitats.
- A Plaça Catalunya s'ha reformat les vies per allargar-les 22 metres, una actuació necessària per permetre l'entrada automàtica de trens, i ha redissenyat els accessos.