Cultura i Pantalles
TikTok ha anunciat que s'aplicarà una limitació de 60 minuts de temps d'ús
Foto: TikTok ha anunciat que s'aplicarà una limitació de 60 minuts de temps d'ús | Pexels
TikTok

TikTok posa límits a la seva app: 60 minuts al dia pels menors de 18 anys

Temps de lectura: 2 minuts
TikTok ha anunciat que s'aplicarà una limitació de 60 minuts de temps d'ús
Foto: TikTok ha anunciat que s'aplicarà una limitació de 60 minuts de temps d'ús | Pexels

TikTok ha anunciat que pròximament s'aplicarà una limitació de 60 minuts de temps d'ús al dia de la seva aplicació per als menors de 18 anys.

Per què és important? El 81% dels joves d'entre 14 i 35 anys pateix de nomofòbia, la por a estar sense el mòbil, el 40% assegura que es connecta "per no sentir-se sol", i el 20% presenta símptomes d'insomni, segons un informe de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) sobre els mòbils i el consum de vídeos.

Què en sabem? Ara l'aplicació vol avisar quan faci més d'una hora que estan connectats els menors a l'aplicació.

  • Quan passin aquests 60 minuts, se'ls demanarà un codi d'accés.
  • En el cas dels menors de 13 anys, seran els pares, mares o tutors legals els qui hauran d'introduir el codi perquè puguin continuar navegant per TikTok.

Previsions: Aquesta mesura arribarà a l'estat espanyol les pròximes setmanes.

Al detall: La plataforma considera que d'aquesta manera s'obligarà a prendre una decisió per seguir veient la pantalla.

  • Per desenvolupar aquesta funció, TikTok ha consultat investigacions acadèmiques actuals i també l'opinió dels experts digitals del Digital Wellness Lab del Boston Children's Hospital (Estats Units).
  • De fet, un d'aquests estudis mostren que ser més conscients de com es passa el temps pot ajudar a les persones a ser més intencionals sobre les decisions que es prenen.

Amb xifres: La UOC ha presentat les dades d'un estudi sobre els mòbils i el consum de vídeos.

  • Segons els experts consultats, els resultats apunten que un 70% de les persones d'entre 14 i 35 anys tenen el telèfon mòbil com a principal eina per a la lectura de continguts digitals.
  • L'estudi ha assenyalat també que els joves amb més problemes per concentrar-se prefereixen els continguts en format vídeo per descobrir o aclarir conceptes durant la seva formació.

A més: Els continguts digitals tenen una posició "central" a la vida dels joves amb una tendència clara envers la monetització i la virtualització: un de cada tres vol ser influenciador i un de cada cinc, videojugador professional.

  • L'estudi alerta que, en un entorn d'informació "sobreabundant", només les organitzacions capaces de captar l'atenció dels usuaris podran prosperar.
Etiquetes: TikTok Mòbil