Economies
Cartell d'una botiga d'Adidas
Foto: Cartell d'una botiga d'Adidas | A. Pérez Meca / Europa Press
Roba

Cauen els beneficis d'Adidas: farà menys descomptes i posarà menys productes a la venda

Temps de lectura: 2 minuts
Cartell d'una botiga d'Adidas
Foto: Cartell d'una botiga d'Adidas | A. Pérez Meca / Europa Press

Adidas va tancar l'exercici 2022 amb un benefici net atribuït de 612 milions d'euros, un 71,1% per sota del resultat un any abans per la multinacional.

Per què és important? La companyia alemanya ha registrat fortes pèrdues durant l'últim trimestre, que afecten els comptes de tot l'any, reduint notablement els seus beneficis. Així, Adidas s'ha vist obligada a retallar el nombre de productes que posarà a la venda i a oferir menys descomptes.

En xifres: 

  • La popular marca de roba esportiva va tancar el 2021 amb 2.116 milions de beneficis. Aquest últim any, ha guanyat 612 milions d'euros, un 71,1% menys.
  • Entre octubre i desembre, va registrar pèrdues de 512 milions d'euros, en contrast amb el benefici net atribuït de 202 milions del quart trimestre del 2021.
  • Malgrat tot, les vendes netes del fabricant alemany de roba i calçat esportiu van assolir el 2022 una suma de 22.511 milions d'euros, un 6% més que el 2021.

A la pràctica: 

  • La multinacional ha retallat un 78,8% el dividend i ha reconegut que assumirà pèrdues operatives de fins a 700 milions el 2023 si cancel·lés tot l'inventari de 'Yeezy'.
  • Així, els productes de la marca desenvolupada en col·laboració amb Ye, nom adoptat per Kanye West, es postulen com els més afectats. Preveu reduir els alts nivells d'inventari, incloses les opcions futures per al seu inventari de Yeezy.

Previsió: 

  • De cara a l'exercici en curs, Adidas espera que els ingressos disminueixin al voltant d'un 9%.
  • Una caiguda d'ingressos a conseqüència dels reptes macroeconòmics i les tensions geopolítiques, amb riscos elevats de recessió a Europa i Amèrica del Nord, així com per la incertesa entorn de la recuperació de la Xina.

Què diuen? 

  • "El 2023 serà un any de transició per construir la base per a 2024 i 2025", va dir Bjorn Gulden, conseller delegat d'Adidas.
  • "Necessitem reduir els inventaris i baixar els descomptes. Després, podem començar a construir un negoci rendible novament el 2024", va afirmar.

Visió global: Adidas ha augmentat la seva facturació a tots els seus mercats, tret de la Xina.

  • En concret, els ingressos d'Adidas a l'exercici van créixer un 10,2% a Europa, el Pròxim Orient i l'Àfrica (EMEA), fins a 8.550 milions.
  • A Amèrica del Nord, van augmentar un 25,3%, fins a 6.398 milions; a Llatinoamèrica, ho van fer un 45,9%, fins a 2.110 milions; i a Àsia Pacífic, un 2,8%, fins a 2.241 milions.
  • Tanmateix, les vendes d'Adidas al mercat xinès el 2022 van registrar una baixada anual del 30,9%, fins a 3.179 milions d'euros.
Categoria: Economies