Economies
El president de Mercadona, Juan Roig
Foto: El president de Mercadona, Juan Roig | Aina Martí / ACN
Supermercat

El president de Mercadona admet que han apujat els preus "una burrada"

Temps de lectura: 2 minuts
El president de Mercadona, Juan Roig
Foto: El president de Mercadona, Juan Roig | Aina Martí / ACN

El president de Mercadona, Juan Roig, ha reconegut que els preus de venda dels supermercats de la seva marca han pujat "una burrada", com ell mai no ho havia vist.

Tot i això, assegura que la companyia s'ha "deixat la pell" per repercutir menys costos als consumidors.

  • L'empresari diu que si no s'haguessin apujat els preus, "el desastre de la cadena de producció hauria estat impressionant".

Amb xifres: Mercadona ha comunicat aquest dimarts una facturació record de 31.041 milions (un 11% més) i un benefici de 718 (un 5% més) el 2022.

  • Les despeses de l'empresa s'han incrementat fins als 22.500 milions d'euros.
  • L'empresari ha destacat que Mercadona ha patit un augment dels costos del 12%, del que ha repercutit un 10% als consumidors.
  • Els altres dos punts restants els ha assumit la companyia.

Què ha dit? "Hem aconseguit pal·liar dos punts que per nosaltres és molt, 600 milions, ens hem deixat la pell per intentar pal·liar aquests dos punts", ha remarcat Roig.

  • També ha assegurat que abaixar els preus de venda és un dels principals objectius de la companyia valenciana de cara a 2023.

Mentrestant, la ministra de Drets Socials, Ione Belarra, ha tornat a carregar contra Mercadona.

  • A les xarxes socials, Belarra ha apuntat que "alguns estan traient un rendiment d'una crisi econòmica que està fent que cada cop a la gent li costi omplir la nevera".
  • "El govern ha de posar un límit a l'especulació i intervenir a la cistella de la compra", ha emfatitzat en referència a les propostes en aquesta matèria plantejades per Podem al PSOE que implica topar el preu dels aliments o bonificar un 14% dels productes bàsics.
  • Podemos també ha criticat en el seu compte oficial de Twitter que definir els ingressos record de Mercadona el 2022 de "capitalisme despiadat no és cap insult sinó una descripció de la realitat", quan moltes famílies no poden afrontar les "pujades dels preus dels seus productes".

Categoria: Economies
Etiquetes: Inflació Consum