La Jungla
Joel Díaz, a 'Zona Franca'
Foto: Joel Díaz, a 'Zona Franca' | TV3
Televisió

Heineken retira el patrocini de 'Zona Franca' i Joel Díaz assenyala "anònims d'ICV, Cs i Vox"

Barcelona.
Temps de lectura: 3 minuts
Joel Díaz, a 'Zona Franca'
Foto: Joel Díaz, a 'Zona Franca' | TV3

La marca de cervesa El Águila, que pertany al grup Heineken, ha retirat el patrocini de Zona Franca, després d'una campanya a les xarxes socials contra el seu presentador, Joel Díaz, i la frase amb la qual comença cada programa: "Puta nit i bona Espanya".

Què sabem? Tal com ha explicat el mateix Joel Díaz aquest dimarts al seu compte de Twitter, el late night show de TV3 ha perdut el patrocini de la cervesera derivat de la campanya de boicot orquestrada a la xarxa. "Enhorabona per la feinada a tots els anònims d'ICV, Cs i Vox. Visca les lluites compartides!", ha escrit el presentador amb clara amargor.

En detall: La campanya de pressió a Heineken perquè retirés la publicitat de Zona Franca va guanyar força la setmana passada, especialment per la repercussió que li han donat els comptes de Jordi Cañas (eurodiputat de Cs) o Resd9, un perfil anònim que Díaz vincula al científic del CSIC Daniel García-Castellanos. Els seus tuits han arribat a més de 300.000 persones en tres dies.

A més, després que Heineken notifiqués que abandona el patrocini, l'intercanvi de missatges a la xarxa ha continuat. "Que algú li digui a aquest pallasso que ja pot dedicar el seu temps subvencionat a una altra causa ridícula", ha etzibat Díaz a Cañas, que ha respost que se n'alegra amb un "bon dia i visca Espanya!". El compte anònim suposadament vinculat a García-Castellanos també ha reaccionat:

Per acabar: Al programa d'aquest dilluns amb Danae Boronat ja no s'ha pogut veure la nevera de cervesa El Águila al plató. Més enllà de la controvèrsia amb el patrocini, Joel Díaz ha parlat amb la periodista esportiva de la seva sortida del diari Sport i de les últimes polèmiques amb la RFEF, a la qual acusa de "treballar de manera mafiosa".

Categoria: La Jungla