Meteo i Serveis
Usuaris de Renfe a l'estació de Sants de Barcelona
Foto: Usuaris de Renfe a l'estació de Sants de Barcelona | Europa Press
Rodalies

Per què van tard els trens de Rodalies?

Usuaris de Renfe a l'estació de Sants de Barcelona
Foto: Usuaris de Renfe a l'estació de Sants de Barcelona | Europa Press

El coordinador del Pla de Rodalies, Pere Macias, ha defensat aquest cap de setmana les inversions i les obres que està executant Renfe en els últims anys. Qüestionat pels continus retards de la xarxa al territori, especialment a l'àrea metropolitana de Barcelona, Macias ha defensat el servei de transport públic al programa El Fax de 8TV. "En 10 anys invertirem el que no s'ha invertit en 20", ha subratllat.

Per què arriben tard els trens? 

  • "De cada tres incidències, una es deu a la companyia operadora, una a causes externes i l'altra a la infraestructura".
  • "Avui, per exemple, un tren ha atropellat uns quants porcs senglars a Montcada. També tenim un problema seriós amb els suïcidis".

Tot i això, el coordinador del servei de trens a Catalunya ha defensat que l'índex de puntualitat de Rodalies és del 92%.

  • A l'R4 (Manresa - Sant Vicent de Calders), s'han reduït de 15 limitadors de velocitat a 1.
  • Sobre la demanda de més estacions al territori, Macias ha avisat que la instal·lació d'una estació incrementa en dos minuts el trajecte.
  • "Hem accelerat la inversió en manteniment fins al 2025".

Solucions: L'enginyer ha recordat la compra recent de 101 trens i ha apuntat a la necessitat de triplicar i quadruplicar les vies d'entrada a Barcelona. 

  • "El pla de Rodalies preveu quadruplicar les vies de Castelldefels fins a El Prat, triplicar les vies de Sabadell a Barcelona amb un nou túnel i triplicar les vies de Mollet a Barcelona.

Al detall: Un dels problemes que pateix la xarxa de Rodalies és que una incidència a una línia afecta moltes altres. Això passa, per exemple, a l'estació de plaça Catalunya per on passen nombroses línies. Disposar de tres i fins a quatre vies facilitaria recorreguts alternatius en cas d'incidència i evitaria els col·lapses que es registren actualment.

D'on venim? Macias ha apuntat a 8TV que la "descapitalització brutal" a Rodalies, és a dir, la greu falta d'inversió durant les últimes dues dècades, explica la situació a Rodalies. Assegura que ara és necessari executar moltes obres fins al 2030 per tenir un bon servei. 

  • "La principal causa del servei actual és la pèssima decisió del 2000 d'Aznar (PP) que va dir que totes les capitals de província espanyoles havien d'estar connectats a tres hores a Madrid".
Categoria: Meteo i Serveis
Etiquetes: Renfe Rodalies