Meteo i Serveis
Els responsables d'Adif i Renfe entrant al Departament de Territori per reunir-se amb la Generalitat
Foto: Els responsables d'Adif i Renfe entrant al Departament de Territori per reunir-se amb la Generalitat | Lluís Sibils / ACN
Rodalies

Adif manté la hipòtesi del llamp en la incidència de l'R2 sud

Temps de lectura: 2 minuts
Els responsables d'Adif i Renfe entrant al Departament de Territori per reunir-se amb la Generalitat
Foto: Els responsables d'Adif i Renfe entrant al Departament de Territori per reunir-se amb la Generalitat | Lluís Sibils / ACN

El subdirector d'Operacions Nord-Est d'Adif, Alfonso Ruiz, ha reiterat que l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries treballa amb la hipòtesi del llamp com a causa de l'incendi que va afectar el quadre del sistema de senyalització de l'R2 sud i que ha deixat el servei en només tres trens per sentit i hora.

Per què és important? Un incendi en un quadre de senyals aquest dilluns al vespre va deixar centenars de persones tancades entre dues i tres hores a diversos trens de Rodalies.

Què diuen? En declaracions als mitjans després de reunir-se amb la Generalitat, Ruiz ha descartat que la causa hagi estat la manca d'inversió i ha assegurat que una incidència d'aquestes característiques és "absolutament impossible de predir".

  • Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, ha explicat la intenció de la Generalitat a dur a terme una auditoria pròpia per treure "conclusions pròpies" sobre la incidència.
  • "Diuen que no tenen l'informe concloent, és difícil afirmar amb rotunditat que no és per la infraestructura", ha replicat Sanglas al directiu d'Adif en declaracions posteriors a la reunió, que totes les parts han coincidit en qualificar de "cordial".
  • El secretari de Mobilitat ha lamentat que les explicacions d'Adif han resultat "insuficients" i ha recalcat la necessitat que totes les estacions afectades del trajecte de l'R2 sud tinguin garantit un servei d'entrada i sortida de Barcelona en horaris punta. En aquest sentit, Sanglas ha celebrat que Renfe ha respost favorablement a aquesta demanda.

Per la seva banda, la Generalitat vol fer una autoria per treure "conclusions pròpies" sobre la incidència.

D'on venim? Les paraules de Ruiz arriben després que s'hagi conegut un informe del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) on es concreta que no va caure cap llamp a Gavà dilluns, tal com apuntava inicialment el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores.

  • Segons dades de la Xarxa de Detecció de Descàrregues Elèctriques atmosfèriques (XDDE) de l’SMC, les tempestes de l’1 de maig van produir llamps núvol-terra al Vallès Occidental, Maresme i al nord del Barcelonès, però no van afectar el Baix Llobregat.

Situació actual: L'avaria trigarà un mes a arreglar-se per tornar a una circulació de normalitat. Mentrestant, avui una avaria de senyalització entre les estacions de Sitges i Garraf de l'R2 Sud de Rodalies ha agreujat la situació d'aquesta línia que des de dilluns està afectada per una incidència a la infraestructura a Gavà.