Opinió
Xavi Domínguez
Temps de lectura: 3 minuts
opinió

Per què té èxit Ayuso?

Temps de lectura: 3 minuts

Molt se'n parla, molt es diu d'ella, molt se la critica, molt se la defensa, Ayuso, Ayuso, Ayuso... però quins elements té ella com a marca que la fan un producte publicitari d'èxit?

  1. El debat al voltant d'ella, de la seva marca, rau a ser centre de tota comparació. La comparació en comunicació permet posar els límits i virtuts. Ella els defineix.
  2. Alimenta una imatge, perfectament cuidada, de dona sensible amb una actitud combativa. La sensibilitat quan es dona la mà amb el combat és sinònim de protecció, el que busca la ciutadania diàriament, qui els protegeixi.
  3. L'oposició parla més d'ella i de “la seva Madrid” que de Madrid i la gent que allà viu.
  4. És un producte per polaritzar, no pretén convèncer ningú, al contrari, busca fer de la divisió un element de defensa, no de conflicte.
  5. Parla més del President que dels seus homòlegs en el Parlament. Ella decideix l'espai de debat.
  6. La seva retòrica és l'exemple de nacionalisme local. El nacionalisme com a orgull dona vots, el nacionalisme excloent no. 
  7. Descriu permanentment l'amenaça i la identifica com a allò que no li permet créixer. La culpa de tot, són tercers. La salvació, el seu esforç.
  8. No parla del que fa, sinó del que podria fer si no fos pels impediments dels qui envegen tot el que Madrid té. Malgrat això, presumeix resultats fins i tot tenint “tot en contra”.
  9. És una caçadora d'errors. La seva activitat principal és aquesta i l'utilitza com a element per desautoritzar l'oposició.
  10. Viu de la polèmica, més que dels seus resultats. La polèmica li dona molt més dividend que la gestió, i ho sap.
  11. Té clar que ella és el producte, la marca se la construeix, qui la critica. És el retrat de “You are the message” de Robert Ailes.
  12. Domina els 3 elements majors de la publicitat de l'ESGLÉSIA: El misteri, la promesa i el símbol.
  13. Domina el MISTERI, com ho fa l'Església i com ho fan les grans marques. Hi juga, i el mitjà, el silenci, les portades i les seves fotos són un reflex estudiat d'això. El misteri és atractiu.
  14. Juga amb la PROMESA eterna, el cel, aquesta que fins després de mort mai no arriba, ajorna el compliment. L'església ho fa, Ayuso ho fa.
  15. Té un SÍMBOL, la bandera de Madrid, definir els límits d'on comença Madrid i on acaba Ayuso cada dia són més complicats, s'apropia una identitat col·lectiva en benefici propi.
  16. I com a bona Església té adeptes, fidels, detractors, i més li peguen, més màrtir la fan. Els màrtirs en política omplen les urnes de vots i buiden els opositors d'arguments.

I si molesta, ho sento.