Política
Aeroport Josep Tarradellas de Barcelona
Foto: Aeroport Josep Tarradellas de Barcelona | Ajuntament de Barcelona CC/ Edu Bayer
El Prat

S'accelera el debat sobre el futur del model de l'aeroport de Barcelona

Temps de lectura: 1 minut
Aeroport Josep Tarradellas de Barcelona
Foto: Aeroport Josep Tarradellas de Barcelona | Ajuntament de Barcelona CC/ Edu Bayer

La proposta d'una nova pista sobre el mar per ampliar l'aeroport de Barcelona ha accelerat el debat sobre el futur del model de la infraestructura i el seu rol en l'economia catalana.

Per què és important? La millora de la capacitat de l'aeroport de Barcelona és un dels compromisos del Govern amb el PSC en l'últim pressupost.

En profunditat: L'executiu republicà, amb els socialistes, han acordat crear una comissió entre el govern espanyol i la Generalitat per debatre com fer "guanyar capacitat" a l'aeroport.

  • Partits polítics, amb alguna excepció com comuns i CUP, i societat civil coincideixen en que la infraestructura necessita un nou model de futur i no pot esperar més. 

D'on venim? Ahir va florir una nova proposta que posava sobre la taula una nova pista sobre el mar i a 3 km de la costa. Aquesta proposta va reimpulsar el debat sobre la infraestructura, ja que salvaguarda els espais protegits com La Ricarda i El Remolar.

Al detall: la comissió que promet els pressupostos hauria d'analitzar les qualitats de les instal·lacions, les condicions de soroll per la proximitat amb Gavà i Castelldefels i l'espai natural que l'envolta.

  • L'actual infraestructura té un topall de 80 operacions per hora i per guanyar capacitat i assolir els 50 milions de passatgers l'any, és a dir, les 90 operacions per hora, necessita un nou model. Amb una pista més llarga es podria acollir el 99% dels avions grans que fan rutes intercontinentals sense la necessitat de passar per Madrid.
Categoria: Política
Etiqueta: Aeroports