Endarreriment en la posada en marxa de la nova estació de Sant Andreu

Adif, encarregada de les obres, endarrereix fins dilluns l'entrada en servei del nou traçat per l'interior de La Sagrera de l'R2 i l'R11.
Per què és important? Inicialment, estava previst que els trens comencessin a passar per aquest nou tram diumenge a la matinada i ara no serà fins dilluns.
Què sabem? Adif ha anunciat aquest divendres a la tarda que ha ajornat un dia l'entrada en servei del nou traçat per l'interior de La Sagrera de l'R2 i R11 i de la nova estació de Rodalies de Sant Andreu.
- Segons ha explicat en un comunicat, en la fase final dels treballs que es duen a terme des de dissabte passat, s'han registrat "contingències imprevistes" relacionades amb el sistema d'electrificació i la catenària.
- Aquests treballs van a càrrec de la Unió Temporal d'Empreses Dragados-Tecsa.
A la pràctica: Aquest fet ha retardat la formació de maquinistes, les proves de fiabilitat del nou traçat i els tràmits administratius que s'han de fer abans de la posada en servei d'una nova infraestructura.
- Això també implica que els talls per la reubicació del traçat definitiu de la línia Barcelona-Granollers-Girona també s'allargaran un dia més.
Context: Des del 17 de desembre els trens de l'R2 Nord i l'R11 paren a Sant Andreu Comtal.
- Amb la nova infraestructura, les línies passaran per la nova estació de Sant Andreu.
- Les obres es concentren a enllestir 4,3 quilòmetres de vies que passaran per la nova estació de la Sagrera.
- La meitat de les vies aniran soterrades i permetran encabir la línia de Barcelona-Granollers-Girona a la infraestructura.
- Així, es connectarà el Nus de la Trinitat i el túnel del Clot.
- Les feines, que s'han allargat tres mesos, han suposat una inversió de 18 milions d'euros.