Societat
Vol Ryanair
Foto: Vol Ryanair | Portuguese Gravity | Unsplash
Viatjar

Quines són les pitjors companyies aèries segons els usuaris?

Temps de lectura: 2 minuts
Vol Ryanair
Foto: Vol Ryanair | Portuguese Gravity | Unsplash

L'aerolínia irlandesa Aer Lingus és la pitjor valorada pels consumidors. Ryanair i Vueling les segueixen de prop. Són els resultats de l'enquesta de l'Organització de Consumidors (OCU) que destaca la puntualitat i les cancel·lacions com a principals problemes.

Per què és important? Tot i que Ryanair i Vueling són les dues companyies més utilitzades a l'estat espanyol, ambdues estan entre les pitjors valorades. A més, l'OCU destaca les poques indemnitzacions que s'acaben donant.

Context: L'enquesta recull l'experiència de 19.746 passatgers d'onze països i 37 aerolínies.

  • Els retards a l'arribada són el principal problema. Van afectar un 19% dels entrevistats.
  • La cancel·lació de vols és el segon problema més destacat entre els usuaris.
  • La puntualitat, el preu, el menjar i la gestió de l'equipatge continuen la llista de motius de descontentament entre viatgers.

En detall: Aer Lingus encapçala el rànquing de valoracions negatives, seguit de Wizzairs, Ryanair i Vueling.

  • Per altra banda, Luxair, Emniurates, Qatar Airways i Binter Canarias són les companyies més ben valorades pels usuaris.

Què han dit? "Després de les severes restriccions de mobilitat el 2020 i les mesures de prevenció de contagis el 2021, l'any passat va suposar la tornada a una certa normalitat. Tot i això, no totes les companyies aèries han tornat amb la mateixa qualitat del servei", ha explicat l'OCU en un comunicat.

  • Des de l'OCU asseguren que la majoria d'incompliments no s'acaben denunciant pels viatgers. Remarquen la importància de fer-ho per poder garantir millores del servei.
  • Un exemple és el cas dels retards, en què només un 20% dels afectats van reclamar.

A més: Més de la meitat de les reclamacions dels passatgers no van arribar a prosperar i, per tant, no van ser indemnitzades.

En dades: Els viatgers tenen dret a indemnització per pèrdua d'equipatge, d'un valor que pot arribar als 1.414 euros.

  • Per un retard, també es contempla una indemnització de fins a 600 euros, segons la situació.
  • Quan es tracta d'una cancel·lació de vol o de denegació d'embarcament la indemnització també volta els 600 euros.
Categoria: Societat