Societat
Foto: | ACN
Barcelona

Comença la transformació de la Rambla: més vianants i menys cotxes el 2030

Foto: | ACN

Les obres per transformar la Rambla de Barcelona han començat aquest dilluns al tram inferior, tocant al monument a Colom. El pressupost total del projecte, que espera estar enllestit el 2030, és de 44,56 milions d'euros.

Per què és important? S'actuarà sobre uns 23.000 metres quadrats i es modificarà el traçat de l'avinguda de les Drassanes per permetre allargar la Rambla, obrint-la al mar.

Què sabem? Les obres es faran per fases per no afectar simultàniament els dos costats de la Rambla.

  • El de Colom-Santa Madrona és el primer dels cinc trams previstos en la transformació de la nova Rambla.
  • La primera fase consisteix a remodelar la part inferior de la Rambla, que connecta amb el mar, per fer-hi un passeig "més verd, amable i cultural", segons l'Ajuntament.
  • Els trams de Rambla que s'executaran més endavant són Santa Madrona - Arc del Teatre; Arc del Teatre - Liceu; Liceu - Portaferrissa, i Portaferrissa - Canaletes.
  • En els pròxims mesos, es modificarà el traçat de l'avinguda de les Drassanes per millorar la connexió amb el litoral i allargar la Rambla amb una nova plaça amb arbrat per "afavorir els usos socials".
  • La nova Rambla vol reduir l'espai destinat als vehicles i guanyar-ne per als vianants.
  • També es reubicaran els quioscs de premsa i de flors, de manera que no quedin l'un davant de l'altre.

En detall: La remodelació ha de permetre una nova ordenació del passeig, millorar-ne l'accessibilitat i reconnectar els barris del Raval i el Gòtic. La idea és fomentar la transversalitat de l'eix, que actualment té un caràcter lineal.  

Què diuen?

  • "Deixarem de veure Colom com una rotonda de vehicles i una nova plaça connectarà amb la ciutat i amb el port", ha afirmat la tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz.
  • L'objectiu, segons Sanz, és que "els barcelonins tornin a ramblejar".
  • "Se sent dir que les Rambles no tenen remei. S'equivoquen", ha afirmat l'arquitecta Itziar González.
  • "Fa molts anys que ens queixem que la Rambla no estava bé. Avui és un dia per estar contents", ha manifestat Carme Casal, veïna de la Rambla.

A la pràctica:

  • En lloc d'asfalt, el nou paviment serà de peces de diferents formats de pedra natural i cobrirà tot l'espai de l'eix, de manera que farà d'element unificador de façana a façana.
  • Hi haurà prop d'un centenar d'arbres.
  • S'instal·laran més de 100 bancs i l'enllumenat s'unificarà amb un sol disseny.
  • S'incorporaran pilones a petició de la Junta Local de Seguretat.
  • Pel que fa a la circulació, hi haurà un sol carril per banda.
Categoria: Societat
Etiqueta: Barcelona