Accident de tren
Judici per l'accident de l'Alvia: l'exdirectiu d'Adif culpa al maquinista
Foto: | Álvaro Ballesteros / Europa Press
L'excap de seguretat d'Adif, Andrés Cortabitarte, ha declarat avui en el judici pel que va ser el pitjor accident ferroviari a Espanya i el primer d'alta velocitat.
Per què és important? Cortabitarte ha donat les culpes al maquinista per no haver reduït la velocitat i estar despistat parlant per telèfon.
D'on venim? L'accident del 24 de juliol del 2013 a Angrois, Santiago de Compostela, va ser el pitjor accident ferroviari d'Espanya.
- En el descarrilament van morir 80 persones i hi va haver 145 ferits.
Què sabem? En el judici que s'està fent, l'exdirector ha culpat el maquinista per no reduir la velocitat i estar despistat parlant per telèfon.
- Cortabitarte ha dit que la línia era 100% segura i ha assegurat que ell no tenia competència en l'avaluació de riscos de la línia.
- Segons ha dit, l'accident no hauria passat si Francisco José Garzón, el maquinista, hagués frenat a temps.
Què diuen?
- Andrés Cortabitarte: "Les corbes i canvis de velocitat per tram no se senyalitzaven abans. Ara hi ha una altra forma. Jo no puc haver senyalitzat perquè incompliria".
- En aquest sentit, ha ressaltat que el maquinista, "com és coneixedor de la línia, en tot moment sap on ha de començar a frenar". "Ara està normativitzat d'una altra forma? Sí, s'ha normativitzat d'una altra forma tot això. Abans no existia això, senyor fiscal", ha resolt.
Previsions: El judici oral es preveu llarg i centrat en la responsabilitat del maquinista i l'excap de seguretat.
- El fiscal demana per a cada un quatre anys de presó i inhabilitació en les seves professions mentre duri la condemna.
- A tots dos se'ls imputen 80 homicidis per imprudència professional greu.
Categoria: Societat