Societat
Foto: | Álvaro Ballesteros / Europa Press
Accident de tren

Judici per l'accident de l'Alvia: l'exdirectiu d'Adif culpa al maquinista

Foto: | Álvaro Ballesteros / Europa Press

L'excap de seguretat d'Adif, Andrés Cortabitarte, ha declarat avui en el judici pel que va ser el pitjor accident ferroviari a Espanya i el primer d'alta velocitat.

Per què és important? Cortabitarte ha donat les culpes al maquinista per no haver reduït la velocitat i estar despistat parlant per telèfon.

D'on venim? L'accident del 24 de juliol del 2013 a Angrois, Santiago de Compostela, va ser el pitjor accident ferroviari d'Espanya.

  • En el descarrilament van morir 80 persones i hi va haver 145 ferits.

Què sabem? En el judici que s'està fent, l'exdirector ha culpat el maquinista per no reduir la velocitat i estar despistat parlant per telèfon.

  • Cortabitarte ha dit que la línia era 100% segura i ha assegurat que ell no tenia competència en l'avaluació de riscos de la línia.
  • Segons ha dit, l'accident no hauria passat si Francisco José Garzón, el maquinista, hagués frenat a temps.

Què diuen? 

  • Andrés Cortabitarte: "Les corbes i canvis de velocitat per tram no se senyalitzaven abans. Ara hi ha una altra forma. Jo no puc haver senyalitzat perquè incompliria".
  • En aquest sentit, ha ressaltat que el maquinista, "com és coneixedor de la línia, en tot moment sap on ha de començar a frenar". "Ara està normativitzat d'una altra forma? Sí, s'ha normativitzat d'una altra forma tot això. Abans no existia això, senyor fiscal", ha resolt.

Previsions: El judici oral es preveu llarg i centrat en la responsabilitat del maquinista i l'excap de seguretat.

  • El fiscal demana per a cada un quatre anys de presó i inhabilitació en les seves professions mentre duri la condemna.
  • A tots dos se'ls imputen 80 homicidis per imprudència professional greu.
Categoria: Societat
Etiquetes: Tribunals Accident