Societat
Representació d'una estrella menjant-se un planeta
Foto: Representació d'una estrella menjant-se un planeta | Noirlab /Europa Press
Univers

Primeres imatges d'una estrella fulminant un planeta: El futur de la Terra

Temps de lectura: 2 minuts
Representació d'una estrella menjant-se un planeta

Per primera vegada hi ha imatges d'una estrella que ha arrossegat un planeta de la mida de Júpiter fins a acabar empassant-se'l. Ho han captat astrònoms de l'Institut Tecnològic de Massachussets (MIT), l'Institut Tecnològic de Califòrnia (Caltech) i la Universitat de Harvard.

Per què és important? Segons les previsions astronòmiques, el Sol farà el mateix amb la Terra d'aquí a 5.000 milions d'anys.

Què ha passat? Els investigadors han explicat que quan una estrella esgota el seu combustible, s'infla fins a ampliar un milió de vegades la seva mida.

• En aquest procés s'empassa tota la matèria que hi ha al voltant i que es va trobant, fins i tot els planetes, com ha estat el cas.
  • El fenomen registrat ha tingut lloc a 12.000 anys llum de distància de la Terra, però dins la mateixa galàxia.
  • Els astrònoms van veure com una estrella esclatava, es feia 100 vegades més brillant en només deu dies, i desapareixia ràpidament.

Previsions: En 5.000 milions d'anys es creu que el sol s'extingirà i arrasarà amb tots els planetes del sistema solar. La investigació que recull les dades s'ha publicat a la revista Nature.

En detall: Un dels investigadors ha explicat que "durant dècades només hem pogut veure l'abans i el després. Abans, quan els planetes encara orbiten molt a prop de la seva estrella, i després, quan un planeta ja ha estat engolit i l'estrella és gegant".

• Ara, per primera vegada, s'ha captat "la fase final del procés".
  • Sobre el futur, ha dit que "si alguna altra civilització ens estigués observant des de 10.000 anys llum de distància mentre el Sol engoleix la Terra, veurien com el Sol brilla de sobte en expulsar material, després forma pols al seu voltant, abans de tornar a ser el que era".
Categoria: Societat