Barcelona i Àrea
Motos aparcades al carrer Girona
Foto: Motos aparcades al carrer Girona | Pol Solà / ACN
Mobilitat

Barcelona prohibirà aparcar les motos a la superilla de l'Eixample

Temps de lectura: 2 minuts
Motos aparcades al carrer Girona
Foto: Motos aparcades al carrer Girona | Pol Solà / ACN

L'Ajuntament de Barcelona ha avisat als motoristes que no podran aparcar motos a la superilla de l'Eixample.

Per què és important? Els carrers pacificats de les superilles com Girona, Rocafort, Borrell i Consell de Cent no permetran estacionar motos.

Què en sabem? La campanya que ha iniciat el consistori va adreçada de manera específica als conductors de motocicleta i ciclomotor. 

  • La iniciativa coincideix amb la instal·lació de la senyalització específica que s’ha dut a terme aquesta setmana en aquests quatre carrers i on s’estableix la prohibició d’aparcar-hi. 

A la pràctica: Un cop finalitzada aquesta fase informativa, la Guàrdia Urbana iniciarà un període d’avisos en el qual deixarà una notificació als usuaris d’aquelles motos que estiguin mal aparcades en els futurs eixos verds.

  • Posteriorment, s’iniciaran les sancions i la retirada de motos estacionades incorrectament en aquests espais, si s’escau.

Què diuen? El regidor del districte, Pau Gonzàlez, ha explicat que la idea dels eixos verds de les superilles de l'Eixample és prioritzar els vianants, i que aquests han de poder gaudir del màxim espai possible.

  • Els vehicles són "convidats" en aquests trams de carrer, i poden passar-hi però no pas estacionar-hi.
  • Només podran parar en certs moments i a determinades hores els vehicles de càrrega i descàrrega comercials.

Context: Precisament els últims dies, més de 40 entitats veïnals de Barcelona han demanat a l'Ajuntament de Barcelona que prohibeixi estacionar les motos a les voreres. 

  • Aquestes plataformes, que fan pressió perquè el consistori redueixi l'espai reservat al vehicle privat en benefici del vianant, volen que l'ordenança municipal inclogui aquesta prohibició.
  • Asseguren que cap de les campanyes realitzades per l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana han aconseguit un resultat "ambiciós" o "eficaç".

Finalment, el govern municipal de Barcelona en Comú i el PSC està dividit pel que fa a implantar zones de pagament per aparcar la moto.

  • Mentre la tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz (Barcelona en Comú), apostava per aquesta mesura fa 3 mesos, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón (PSC), deia que el consistori no ho plantejava.