Cultura i Pantalles
Foto: | Pixabay
Entreteniment

S’està convertint Netflix en un canal de televisió tradicional?

Foto: | Pixabay

Els darrers canvis que ha adoptat Netflix estan canviant l’estratègia de la plataforma de continguts en streaming, acostant-la a un model tradicional de televisió.

Per què és important? Netflix és la plataforma amb més subscriptors arreu del món (221,64 milions), molt per davant de Disney Plus (137,7 milions) i d’HBO Max (76,8 milions).  La seva irrupció va revolucionar els hàbits de consum de sèries i pel·lícules amb un model de reproducció a la carta seguit per la resta i encara vigent avui dia.

El motiu: La històrica pèrdua d’1,2 milions de comptes aquest estiu (segon cop en més d’una dècada) ha posat en alerta els propietaris de Netflix, que tracten de minimitzar una ferida que no només es recupera amb nous productes; l’esperat retorn d’èxits com Stranger Things o Better call Saul no han estat prou per evitar la davallada.

Al detall: Aquests són els darrers canvis adoptats per la plataforma.

  • Adeu a les contrasenyes compartides. La companyia deixarà de permetre a usuaris no convivents que comparteixin el plan familiar, i començarà a cobrar un extra a partir del 2023.
  • Una versió més barata amb anuncis. Amb spots publicitaris de 20 segons i talls de 5 minuts per hora.
  • A França, han posat en marxa Netflix Direct, que ofereix un canal lineal amb una programació en què l’espectador ja no ha d’escollir continguts. És com un canal de televisió de tota la vida.
  • Des de fa temps, quan iniciem sessió, l’aplicació dona l’opció d’escollir un contingut aleatori amb l’opció “Reproduir alguna cosa”. Cosa que simula l’experiència de l’espectador de televisió tradicional quan encén la pantalla.

Què diuen? En un article publicat a ‘theconversation.com’, Jorge Gallardo-Camacho, director del Grau en Comunicació Audiovisual i Nous Mitjans de la Universitat Camilo José Cela, assegura:

  • “Netflix i altres plataformes de vídeo com Disney + han arribat a la conclusió que per créixer s’han de situar en un model mixt entre el pagament sense anuncis i el visionat amb publicitat”.
  • “L’estratègia és arriscada perquè podrien perdre milers de subscripcions mentre la publicitat podria no compensar aquesta pèrdua d’ingressos”.
  • “A poc a poc, Netflix està renunciant els seus orígens en adoptar propostes de consum audiovisual procedents de la televisió tradicional”.
  • “Només li quedarien dos productes audiovisuals per convertir-se en una cadena de televisió com a tal: oferir continguts informatius o d’entreteniment en directe i esdeveniments esportius”.

D’altra banda: Netflix vendrà la publicitat a Espanya a 35 euros per cada 1.000 espectadors, 17 cops més car que en una televisió generalista. I està contractant empreses de medició d’audiències convencionals, les mateixes que mesuren els espectadors de les televisions, per fer-ne el seguiment i presentar-se com una opció viable per als anunciants.

A partir d’ara: Segons el baròmetre OTT de GECA, el 52,1% dels usuaris de Netflix seguiran amb el seu plan actual, mentre que el 34,3% provarà l’opció més barata amb publicitat. El 9,2% es donarà de baixa i el 4,4% se n’anirà a una altra plataforma.

  • “Un dels èxits en l'expansió de Netflix ha estat el poder compartir la contrasenya per abaratir la quota entre amics o familiars. Si això es prohibeix ara, molts usuaris hauran d’abraçar les tarifes més barates amb publicitat si volen mantenir el servei a un cost similar”, conclou l’expert.
Etiquetes: Netflix Televisió