Cultura i Pantalles
Públic seguint la presentació del Pla Estratègic de la CCMA de dos dels consellers de l'ens, Àngels Ponsa i Lluís Garriga
Foto: Públic seguint la presentació del Pla Estratègic de la CCMA de dos dels consellers de l'ens, Àngels Ponsa i Lluís Garriga | Violeta Gumà / ACN
Cultura audiovisual

Els mitjans públics catalans reclamen més diners per impulsar un pla estratègic

Públic seguint la presentació del Pla Estratègic de la CCMA de dos dels consellers de l'ens, Àngels Ponsa i Lluís Garriga
Foto: Públic seguint la presentació del Pla Estratègic de la CCMA de dos dels consellers de l'ens, Àngels Ponsa i Lluís Garriga | Violeta Gumà / ACN

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha reclamat més finançament per al nou Pla Estratègic, que ha de definir els objectius i els reptes de futur que l'ens té per endavant. 

Per què és important? 40 anys després de la creació dels mitjans públics, la CCMA enceta un procés de transformació que inclou set àmbits d'actuació i estableix unes noves bases de treball per als pròxims anys.

Context: La presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha presentat el nou Pla Estratègic per als pròxims anys.

  • Romà ha subratllat que els mitjans públics han de ser "agents actius" per impulsar el català contra el retrocés del seu ús social.   

Què sabem? La CCMA aposta per la difusió de la cultura catalana i l'accés a continguts en català.

  • Com ara accés a la informació, l'entreteniment, la cultura i l'educació en català.
  • També aposta per l'ampliació de públics; la transformació digital o els objectius de lideratge i de consolidació com a motor de la indústria audiovisual catalana.

A més: La Corporació busca adaptar-se als nous hàbits de la ciutadania i del nou ecosistema audiovisual.

  • El Pla Estratègic defineix el camí per fer aquesta evolució, un projecte que ha nascut dins de la Corporació i que incorpora aportacions del col·lectiu professional i dels principals agents audiovisuals.

Què diuen? La presidenta de la CCMA ha assegurat en declaracions a l'ACN que el procés de refundació ha de "continuar per ser encara més importants per a la vida de les persones que miren i escolten els mitjans públics". 

  • Romà ha defensat que cal que els mitjans de la CCMA han d'evolucionar per adaptar-se "millor" als nous interessos i hàbits per enfortir la llengua, la cultura i la cohesió de la societat catalana.

 

 

 

Etiqueta: Cultura