Revolució a Spotify: vídeos, directes i un format similar a TikTok
L'aplicació de música Spotify viurà una revolució en les pròximes setmanes amb novetats que inclouen vídeos, directes i la venda de marxandatge dels artistes.
Què en sabem? El disseny canviarà i recorda a la pantalla inicial de TikTok i altres xarxes socials. Ho ha explicat Daniel Ek, fundador i director executiu:
- L'empresa aposta per un aspecte "més visual" i on els usuaris puguin "gaudir de diferents formats".
- Es tracta d'una pàgina amb previsualitzacions de les cançons, a més de recomanacions de pòdcasts i audiollibres.
- Es potencia el vídeo, que es reprodueix automàticament per veure un tros del videoclip o del pòdcast.
- La interfície serà similar a la de xarxes socials com Twitter o Instagram en què els usuaris han de lliscar cap avall per veure les novetats.
Què diuen? En la conferència Stream On, Ek ha dit:
- Hem creat una experiència innovadora i actualitzada perquè els creadors puguin continuar creixent".
- "Estem potenciant que hi hagi més creativitat, més descobriments i més personalització que mai proporcionant els millors recursos, suports i interactivitat".
Gustav Söderström, copresident de Spotify, ha explicat:
- "Hem reimaginat el nostre feed (menú) amb vídeos, imatges i animacions que milloren l'experiència de navegar per la plataforma".
A més: La plataforma permetrà a l'usuari ajustar la ubicació i buscar concerts a la seva zona que seran emesos en directe a través de l'aplicació.
- Una de les noves funcions serà Spotify Clips, que oferirà als artistes la possibilitat d'afegir vídeos de 30 segons als seus perfils.
Per acabar: Amb aquests canvis, Spotify fa un pas endavant i deixa de ser un canal que es limita a la distribució de música, si no que també vendrà entrades per a concerts en línia o la comercialització de marxandatge.
- La intel·ligència artificial també tindrà protagonisme en aquesta nova etapa on l'app podrà afegir música similar a llistes de reproducció prèviament creades pels usuaris.
- Una altra nova opció és la que permetrà als creadors incloure vídeos de les seves entrevistes o locucions, que programin una escolta prèvia de 30 segons per als oients indecisos.