Cultura i Pantalles
Imatge promocional d'Spotify
Foto: Imatge promocional d'Spotify
Tecnologia

Revolució a Spotify: vídeos, directes i un format similar a TikTok

Temps de lectura: 2 minuts
Imatge promocional d'Spotify
Foto: Imatge promocional d'Spotify

L'aplicació de música Spotify viurà una revolució en les pròximes setmanes amb novetats que inclouen vídeos, directes i la venda de marxandatge dels artistes.

Què en sabem? El disseny canviarà i recorda a la pantalla inicial de TikTok i altres xarxes socials. Ho ha explicat Daniel Ek, fundador i director executiu:

  • L'empresa aposta per un aspecte "més visual" i on els usuaris puguin "gaudir de diferents formats".
  • Es tracta d'una pàgina amb previsualitzacions de les cançons, a més de recomanacions de pòdcasts i audiollibres. 
  • Es potencia el vídeo, que es reprodueix automàticament per veure un tros del videoclip o del pòdcast.
  • La interfície serà similar a la de xarxes socials com Twitter o Instagram en què els usuaris han de lliscar cap avall per veure les novetats.

Què diuen? En la conferència Stream On, Ek ha dit: 

  • Hem creat una experiència innovadora i actualitzada perquè els creadors puguin continuar creixent".
  • "Estem potenciant que hi hagi més creativitat, més descobriments i més personalització que mai proporcionant els millors recursos, suports i interactivitat".

Gustav Söderström, copresident de Spotify, ha explicat:

  • "Hem reimaginat el nostre feed (menú) amb vídeos, imatges i animacions que milloren l'experiència de navegar per la plataforma".

A més: La plataforma permetrà a l'usuari ajustar la ubicació i buscar concerts a la seva zona que seran emesos en directe a través de l'aplicació.

  • Una de les noves funcions serà Spotify Clips, que oferirà als artistes la possibilitat d'afegir vídeos de 30 segons als seus perfils. 

Per acabar: Amb aquests canvis, Spotify fa un pas endavant i deixa de ser un canal que es limita a la distribució de música, si no que també vendrà entrades per a concerts en línia o la comercialització de marxandatge.

  • La intel·ligència artificial també tindrà protagonisme en aquesta nova etapa on l'app podrà afegir música similar a llistes de reproducció prèviament creades pels usuaris.
  • Una altra nova opció és la que permetrà als creadors incloure vídeos de les seves entrevistes o locucions, que programin una escolta prèvia de 30 segons per als oients indecisos.

 

Etiquetes: Mòbil Aplicacions