Economies
Clients de Media Markt, una de les marques analitzades per Consum
Foto: Clients de Media Markt, una de les marques analitzades per Consum | Europa Press
Economia

Aquestes són les grans cadenes que han comès irregularitats durant el Black Friday

Clients de Media Markt, una de les marques analitzades per Consum
Foto: Clients de Media Markt, una de les marques analitzades per Consum | Europa Press

La Generalitat ha detectat irregularitats en més de la meitat d'ofertes analitzades pel Black Friday amb un monitoratge realitzat pel Departament d'Empresa i Treball.

Per què és important? El 52% dels espanyols fa les seves compres de Nadal abans de desembre i aprofita les ofertes del Black Friday i el Ciber Monday.

Al detall: El Departament d'Empresa i Treball ha detectat irregularitats en més del 50% de les ofertes analitzades en la setmana prèvia al Black Friday. 

  • L'Agència Catalana de Consum ha trobat alteracions de preu en 454 productes del 899 analitzats.
  • El control s'ha fet amb un monitoratge sobre productes informàtics, de telefonia, petits electrodomèstics o productes a la llar oferts per Internet.
  • Els controls han detectat irregularitats en 9 comerços en línia: pccomponentes.com, carrefour.es, euronics.es, fnac.es, miro.es, elcorteingles.es, mediamarkt.es, conforama.es i alcampo.es.

A més: D'acord amb una directiva de la UE, les empreses que ofereixen productes rebaixats que s'havien ofert en el mateix establiment en condicions habituals, tenen l'obligació d'indicar el preu anterior al costat del rebaixat. 

  • La Direcció General de Comerç ha analitzat, per la seva banda, 61 empreses, tan presencialment com en línia, i ha detectat que entre el 50% i el 60% d'incompliments en els 488 productes analitzats. En concret, ha fet inspeccions físiques a 29 empreses i inspeccions en línia a 32 portals de venda a internet.
  • Es preveu que en els pròxims dies es facin requeriments a les empreses en què s'han detectat les irregularitats.
  • Les infraccions poden suposar multes d'entre 10.001 i 100.000 euros en funció dels productes i del nombre de vendes.

En context: L'Agència Catalana de Consum va decidir controlar el Black Friday un mes abans que arribés el dia. Consum va analitzar els preus de milers de productes per tal que les marques no els inflessin just abans i oferissin descomptes fraudulents. 

Categoria: Economies