Meteo i Serveis
Una fila de taxis a Barcelona
Foto: Una fila de taxis a Barcelona | IMET
Mobilitat

Els taxistes amenacen de boicotejar el Mobile World Congress pel conflicte amb les VTC

Temps de lectura: 2 minuts
Una fila de taxis a Barcelona
Foto: Una fila de taxis a Barcelona | IMET

És la calma que precedeix a la tempesta. Els taxistes de Barcelona tornen a dir prou i anuncien noves mobilitzacions el pròxim dilluns 26 de febrer, coincidint amb el Mobile World Congress. 

Per què és important? El Mobile World Congress, que se celebra del 26 al 29 de febrer, és considerada la fira més important d'Europa i preveu atreure a la ciutat més de 90.000 experts en tecnologia. 

En detall: "S'han acabat les mentides", així de contundent comença el comunicat emès aquest 20 de febrer per Élite Taxi. 

  • El gremi amenaça de boicotejar l'esdeveniment posant sobre la taula el vell conflicte amb les VTC.
  • Elit Taxi ha obert una votació vinculant als socis per bloquejar l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat dilluns que ve, coincidint amb l'arribada massiva de congressistes al MWC 2024.
  • "Si dijous que ve no tenim una resposta per part dels grups parlamentaris on es garanteixi que a la llei de mesures dels pressupostos s'inclourà d'una vegada per totes la credencial obligatòria per a les VTC, el taxi sortirà dilluns que ve amb tot i per totes", asseguren en el comunicat.
  • Els taxistes reclamen una reunió urgent abans de dijous amb alts càrrecs del departament de transports i l'AMB "on es posi negre sobre blanc i es prenguin decisions immediatament". "No permetrem una invasió incontrolada de pirates fent de taxistes que és impossible de controlar", conclouen. 

D'on venim? Ara mateix hi ha 693 VTC amb la nova llicència urbana, establerta a partir del denominat decret Ábalos, aprovat el tercer trimestre del 2018, que habilitava les administracions autonòmiques per crear aquesta segona credencial, a més de la que ja atorga el Ministeri de Transports.

  • A aquesta xifra, s'han de sumar 746 llicències més que encara disposen de la moratòria de quatre anys i unes altres 280 més, aproximadament, que també han hagut de ser aprovades per Territori. En resum: unes 1.700 llicències de VTC, “moltes més de les que ens imaginàvem”, lamenta Tito Álvarez, portaveu d'Élite Taxi.
  • I per si això no fos suficient, el sindicat denuncia que al Tribunal Suprem esperen 1.337 credencials més de VTC que es van demanar abans del 2018.

Finalment, Élite Taxi es reunirà amb tots els grups parlamentaris per reclamar que els taxistes i també els conductors de VTC hagin d'acreditar un nivell B2 de català: "És l'única manera que ara mateix tenim de frenar-los", afirma Álvarez. "No hi ha cap altra manera de guanyar que no sigui pressionant al carrer", conclou.