Open Melon
Captura de la campanya institucional
Foto: Captura de la campanya institucional | X / @govern
Campanya

El Govern tria un tren "a tota velocitat" per a una campanya institucional que es fa seva l'aministia

Temps de lectura: 2 minuts
Captura de la campanya institucional
Foto: Captura de la campanya institucional | X / @govern

La Generalitat ha començat a difondre aquest dijous una nova campanya institucional on treu pit d'una llarga llista d'objectius acomplerts. Però algunes primeres reaccions al vídeo ja retreuen al Govern que està venent fum i que s'atribueix èxits que no li pertanyen, com l'amnistia. 

Per què és important? Algunes reaccions a les xarxes també apunten a un possible avançament electoral com a motiu de fons del llançament de la campanya. 

Què en sabem? "Tenim clara la nostra destinació i avancem a tota velocitat", així es presenta a les xarxes socials el vídeo, d'un minut de durada, on tot passa damunt d'un tren que circula ràpidament per les vies.

  • En un moment on tants usuaris han perdut la paciència pels retards continuats durant els seus desplaçaments en tren, el lema i les imatges semblen una aposta arriscada. Però encara és massa aviat per saber com serà rebuda aquesta campanya per part de la ciutadania. 

En detall. El vídeo s'inicia amb la imatge d'una noia que afirma: "Hi ha qui sempre acumula retards i circula per vies mortes". 

  • Just després, les paraules "Retallades", "Minima inversió" i "Crispació" apareixen damunt d'un tren de Rodalies. 
  • A continuació, surt un home de dins d'un tren de Ferrocarrils de la Generalitat i afirma: "Nosaltres tenim clara la nostra destinació". 
  • Ja amb el tren en marxa, la campanya enumera els èxits obtinguts pel Govern. 

Reaccions. Entre la llista d'assoliments, alguns punts ja estan sent qüestionats per usuaris de les xarxes socials. 

  • El Govern es fa seu l'èxit de la llei d'amnistia, tot i que alguns comptes d'X (Twitter) recorden que les últimes modificacions introduïdes al text seran possibles per la negativa de Junts a la primera versió sotmesa a votació. 
  • El vídeo també es vanta del traspàs de Rodalies, tot i la crisi recent a la R3, amb una punta d'incidències a la línia les últimes setmanes. 
  • La campanya parla d'"un nou finançament per a Catalunya", tot i que el Govern té encallada la negociació dels pressupostos. 
  • Finalment, el vídeo presumeix de la negociació "Govern a Govern" i, en aquest sentit, alguns usuaris han volgut recordar el fracàs de l'anomenada taula de diàleg. 

Categoria: Open Melon