Medi ambient
El conseller Juli Fernández s'oposa a l'ampliació de l'aeroport del Prat
Foto: | Kike Rincón / Europa Press
El nou conseller de Territori, Juli Fernández, ha advertit que la proposta actual del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i d'Aena per ampliar l'Aeroport del Prat "no respon cap dels consensos" sobre la crisi climàtica.
Per què és important: Foment del Treball va reclamar aquest setembre que es reprengui el projecte per recuperar i atreure inversions. Una hipotètica ampliació depèn directament de la conselleria de Fernández, qui ha assegurat poc després d'assumir el càrrec estar en contra del projecte tal i com esta plantejat.
Què ha dit? Fernández ha estat entrevistat per 'El Periódico':
- "Qualsevol infraestructura, tant la del Prat com la resta, ha de respondre aquestes necessitats perquè, si no, no són una solució real", ha avisat, en referència a la sostenibilitat.
- Ha qüestionat que la proposta que va fer Aena el 2021 aparegués "de sobte, de la nit al dia, en un termini molt curt de temps, sense haver-la treballat prèviament".
- També s'ha referit al perllongament de la carretera B-40, coneguda com a quart cinturó, i ha assegurat que "aquest projecte no el vol ningú".
Context:
- L'ampliació de l'aeroport, acordada pels governs català i espanyol l'estiu del 2021, comportaria una inversió prevista de 1.700 milions d'euros i prometia crear 85.000 llocs de treball.
- Tanmateix, van aturar el projecte davant la forta oposició que va generar entre alguns partits polítics i entitats ecologistes, preocupades per l'impacte sobre el medi ambient
- Malgrat que les autoritats defensaven que tindria una implicació mínima, l'ampliació afectaria La Ricarda, un dels últims espais verges del Delta del Llobregat i protegit per la normativa Europea. Hi ha desenes d'espècies d'aus i acull una gran diversitat de flora i fauna.
Previsions: Foment ha intentat refer el projecte reduint l'impacte ambiental, sense que cap proposta hagi desencallat la situació.
Categoria: Política