Societat
Foto: | ACN
Educació

Contra el fracàs escolar: així es combat a les escoles el trastorn mental

Foto: | ACN

Tenir problemes de salut mental pot traduir-se en canvis d'actitud i problemes de relació que, a vegades, impedeixen que les persones joves en edat estudiantil puguin estar a l'aula ordinària. Les Aules Integrals de Suport, unes quaranta arreu de Catalunya, són espais que acullen des d'infants de 6 anys fins a joves de 16 i durant un període màxim de 2 anys les ajuden amb una atenció personalitzada, intensiva i integral.

Per què és important? Els trastorns mentals, sense cap discapacitat intel·lectual, com ara la depressió o l'ansietat, poden generar, en alguns casos, conductes disruptives a l'aula ordinària. Per exemple, episodis d'ira o absentisme escolar. Aquestes accions tendeixen a acabar en l'expulsió i l'estigmatització.

  • La falta d'eines i coneixement sobre els casos i les estratègies a seguir implica conseqüències per a les vides estudiantils de persones que necessiten una atenció diferent.

Què diuen? 

  • "Són alumnes que venen amb moltes etiquetes penjades i, durant aquests dos anys, també treballem amb les seves escoles de referència perquè, quan tornin a l'aula ordinària, els docents tinguin estratègies i estiguin empoderats per atendre les dificultats que presenten aquests alumnes", explica a l'ACN la directora de l'Escola d'Educació Especial Jeroni Moragues de Santpedor (Bages), Alba Cortina.
  • "Està demostrat que les estratègies reactives no funcionen per abordar les dificultats en aquests alumnes i els resultats són negatius"
  • "L'AIS és com un laboratori i ens permet ser molt més flexibles o canviar d'activitat ràpidament quan es donen certes conductes", assegura Esther Vicens, una de les mestres del centre.
Categoria: Societat
Etiqueta: Salut