Societat
Entra en vigor el codi deontològic sobre la publicitat no sexista de joguines
Foto: Entra en vigor el codi deontològic sobre la publicitat no sexista de joguines | Europa Press
Igualtat

Adeu als anuncis sexistes de joguines: ara hauran de ser "mixtos"

Entra en vigor el codi deontològic sobre la publicitat no sexista de joguines
Foto: Entra en vigor el codi deontològic sobre la publicitat no sexista de joguines | Europa Press

Els anuncis de publicitat de joguines no podran, a partir de demà 1 de desembre, presentar a les nenes com una imatge sexualitzada ni rols de gènere.

Per què és important? Molts dels anuncis de joguines reprodueixen estereotips sexistes.

  • Si ve és cert que s'ha vist un petit avenç, encara hi ha anuncis on predomina el rosa, els vestits de princesa o les cuines per a les nenes, i per als nens el color blau, els cotxes o joguines relacionades amb la tecnologia i la ciència.

Què sabem? Aquest 1 de desembre entra en vigor el codi deontològic sobre la publicitat no sexista de joguines signat pel Ministeri de Consum amb l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines i Autocontrol.

  • Aquest codi d'autoregulació substitueix el de 2005.
  • Consta de 64 mesures i pretén fomentar una imatge "plural, igualitària i lliure d'estereotips".
  • Els codis anteriors ja contemplaven algunes qüestions de gènere, però en aquest cas s'ha reforçat.

A la pràctica: A partir d'ara, tots els anuncis que es facin nous sobre joguines hauran de ser "mixtos". Amb aquesta norma es pretén evitar l'associació exclusiva de joguines que reprodueixin rols.

  • La publicitat de nova producció haurà d'evitar que s'associï a les nenes amb activitats relacionades amb la cura, el treball domèstic o la bellesa i a els nens amb l'acció, l'activitat física o la tecnologia.
  • Es prohibirà la caracterització de les nenes amb connotacions sexuals i s'evitarà l'associació exclusiva de joguines que reprodueixin rols.
  • No es presentaran les joguines indicant que són per un gènere o per un altre, per exemple associar el rosa a les nenes i el blau als nens.

A més: També inclou recomanacions perquè apareguin nens amb diversitat funcional i de diferents ètnies.

Què diuen? Associacions de consumidors com Facua critiquen que aquesta qüestió s'hauria de regular per llei i amb sancions per als qui incompleixin.

Categoria: Societat
Etiquetes: Igualtat Consum