Societat
Copa de vi
Foto: Copa de vi | Pexels
Concurs

Inscriuen el pitjor vi de supermercat en un concurs internacional i el guanya

Temps de lectura: 2 minuts
Copa de vi
Foto: Copa de vi | Pexels

El programa belga On n'est pas des pigeons, traduït com 'no som ximples', va realitzar un experiment per veure si els experts en vi d'un concurs eren capaços de diferenciar un vi de supermercat d'un vi reconegut i més car.

Què en sabem? El programa va voler experimentar i va introduir un vi de supermercat, el més econòmic, i el va presentar a un dels concursos internacionals més reconeguts en aquest àmbit.

  • El vi costava quasi tres euros, però el programa de televisió el va presentar per 50 canviant-li el nom, l'etiqueta i el logotip.

Com va anar? Tothom s'esperava que el vi quedaria entre els pitjors del concurs, però es van endur una gran sorpresa quan van guanyar la medalla d'or.

  • De fet, el sommelier, Eric Boschman, qui va decidir fer aquest experiment, va explicar a les seves xarxes socials els problemes que tenen aquesta mena de programes: "Hi ha concursos que estan destinats a fer diners, la inscripció és massa cara, el transport també, per aconseguir medalles de mentida".
  • Tot i això, el programa de la RTBF  no dubta a citar el Concurs Internacional de Brussel·les com a referència confiable a l'hora d'escollir un vi premiat.

En detall: Gilbert et Gilbert va ser el concurs escollit per inscriure'l, només van haver de pagar 50 euros d'inscripció i els resultats de l'anàlisi per saber la seva graduació i la taxa de sucre.

  • Les etiquetes van ser substituïdes després per unes de més boniques amb el color del programa i el vi va passar a dir-se 'Le Château Colombier'.
Categoria: Societat
Etiqueta: Gastronomia