Barcelona i Àrea
Vista aèria del pou que s'està excavant a l'estació de Sarrià de la línia 9 del metro de Barcelona
Foto: Vista aèria del pou que s'està excavant a l'estació de Sarrià de la línia 9 del metro de Barcelona | Lluís Sibils / ACN
Mobilitat

Les obres de la línia 9 del metro de Barcelona avancen a bon ritme

Temps de lectura: 3 minuts
Vista aèria del pou que s'està excavant a l'estació de Sarrià de la línia 9 del metro de Barcelona
Foto: Vista aèria del pou que s'està excavant a l'estació de Sarrià de la línia 9 del metro de Barcelona | Lluís Sibils / ACN

La tuneladora de la línia 9 del metro de Barcelona ja es troba a pocs metres de l'estació de Sarrià, on l'excavació es troba aproximadament a la meitat. 

Per què és important? El nou tram central de l'L9 suposarà un fort impuls al transport públic al nord i la perifèria de la capital catalana. Compartirà recorregut en alguns trams amb l'L10 i, entre les dues línies, augmentarà la demanda de 23 a 113 milions de viatgers cada any. També permetrà lluitar contra la contaminació, ja que traurà més de 8.000 vehicles de la circulació i evitarà 5.100 tones de CO₂ anuals.

A fons: La desena d'estacions que formen el tram central de la línia 9 (de 9,4 quilòmetres entre Zona Universitària i La Sagrera) es troben en diferents fases d'execució, amb un pressupost de 925 milions d'euros.

  • Per exemple, a la de Mandri s'està acabant l'excavació (ja està al 92%), mentre que en d'altres com El Putxet encara cal començar els treballs.
  • En d'altres, com a l'estació de Lesseps, el pou ja està fet; també s'ha excavat completament a les del Guinardó, i a la de Maragall i a la de Sanllehí els treballs estan molt avançats.
  • En total, entre la línia 9 i 10 encara resten una quinzena d'estacions pendents d'inaugurar sumant les del tram central i d'altres que estan previstes, però no programades, com la del Polígon Pratenc a l'extrem de l'L10.
  • O d'altres que estan finalitzades, però no es troben en servei com Eixample Nord i Ciutat Aeroportuària (L9) i d'altres programades però no començades, com la de Motors (L10).

Situació actual: Actualment, la tuneladora es troba aturada per raons de manteniment a l'alçada de l'aparcament de Sarrià, a pocs metres d'on es continua excavant el pou de la nova estació.

Què diuen? El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha visitat aquest divendres l'estació de Sarrià, des d'on ha destacat que la línia 9 és una infraestructura "clau" i una "aposta inequívoca pel transport i una mobilitat més sostenible".

  • També ha posat en valor que les obres permetran que barris que "fins ara s'han sentit invisibles" estiguin millor connectats i no se sentin a la perifèria de Barcelona, com ara Badalona, Santa Coloma de Gramenet, L'Hospitalet o el Prat de Llobregat.

Previsions: El Govern treballa amb la previsió que el 2027 les estacions del tram central de la línia entrin en funcionament de progressiva, tot i que encara no es pot concretar en quin ordre perquè totes elles estan en diferents fases d'execució o inclús encara cal començar a excavar els pous.

Etiquetes: Metro Mobilitat