Barcelona i Àrea
Àrea pacificada del carrer Pelai
Foto: Àrea pacificada del carrer Pelai | Ajuntament de Barcelona
Urbanisme

Collboni es carrega l'urbanisme tàctic del carrer Pelai per fer aparcaments

Temps de lectura: 2 minuts
Àrea pacificada del carrer Pelai
Foto: Àrea pacificada del carrer Pelai | Ajuntament de Barcelona

El nou govern municipal de Barcelona ha decidit acabar amb l'urbanisme tàctic d'Ada Colau del carrer Pelai i convertir-lo en un aparcament de bicis i motos i àrea de càrrega i descàrrega.

Per què és important? Aquesta mesura ha estat força criticada per usuaris que demanaven prioritzar altres models de transport i, fins i tot, l'extinent d'alcaldia Janet Sanz s'ha pronunciat totalment en contra de l'actuació.

Què en sabem? El que fins ara era un espai exclusiu pels vianants, passarà a destinar-se a aparcaments. Tornarà a tenir una aparença similar a l'anterior, tot i que no recuperarà el carril de circulació.

  • Les tasques per acabar amb aquest pas ja han començat i els operaris han esborrat els panots que hi havia dibuixats a terra i que marcaven tota una àrea pacificada.
  • Segons l'Ajuntament, l'àrea tindrà 64 llocs d'aparcament per a motos, 72 per a bicicletes i 20 espais de càrrega i descàrrega.

Previsions: Està previst que els treballs tinguin una durada d’una setmana i no comportin cap modificació ni afectació dels carrils de circulació.

Reaccions: La regidora de Barcelona en Comú, Janet Sanz, ha qualificat la mesura de "pura gesticulació i una irresponsabilitat".

  • "Desmantellar una acció urbanística consensuada i amb projecte estructural en procés sense alternativa és pura gesticulació i una irresponsabilitat", ha dit Sanz. "Constata que el nou govern municipal no té model de ciutat", ha sentenciat.
  • Per la seva banda, Elisenda Alemany també s'ha mostrat en desacord amb aquesta acció. "No sé si la gent entén això de regalar vots a un govern perquè desmunti tot el que vas fer", ha dit Alemany en una piulada a Twitter.

Per la seva banda, l'usuari Barnabici a Twitter ha manifestat que no entén que una zona de vianants es converteixi en aparcaments abans que en un carril bici.

  • "No té sentit treure espai als vianants si no és per afavorir el transport sostenible", ha defensat.