Barcelona i Àrea
Un maquinista s'acomida de la Sèrie 3000 amb un 'Bye' lluminós
Foto: Un maquinista s'acomida de la Sèrie 3000 amb un 'Bye' lluminós | X (Twitter)
Metro

Sèrie 3000: Últims trajectes al Metro de Barcelona després de 37 anys en servei

Temps de lectura: 3 minuts
Un maquinista s'acomida de la Sèrie 3000 amb un 'Bye' lluminós
Foto: Un maquinista s'acomida de la Sèrie 3000 amb un 'Bye' lluminós | X (Twitter)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha retirat aquest divendres el darrer tren de la sèrie 3000 que quedava en circulació. Maquinistes, usuaris i amants del món ferroviari li han dedicat els seus homenatges particulars. 

Per què és important? Els trens de la Sèrie 3000 van ser pioners de la modernització ferroviària a Barcelona. 

D'on venim? Aquests trens es van posar en servei entre els anys 1986 i 1988 i van marcar una nova era. 

  • El consorci format per CAF-MTM-MACOSA va fabricar i entregar 90 cotxes durant aquests tres anys de la dècada dels 80.

Amb més detall. La Sèrie 3000 va suposar un punt d'inflexió en el sistema de transport metropolità perquè introduïa moltes innovacions tècniques sempre pensant en el benestar dels usuaris.

  • Eren trens molt robustos i amb gran capacitat de càrrega.
  • Estaven espacialment dissenyats per desplaçar grans volums de passatgers. 
  • La seva velocitat màxima era de 90 km/h. 

Reaccions. Amb motiu del comiat, TMB ha publicat a les xarxes socials diferents vídeos d'arxiu sobre la sèrie 3000 i declaracions del director de Metro de Barcelona i el cap de l'oficina tècnica de l'any 1986.   

Alguns usuaris del metro s'han queixat que TMB s'ha negat sempre a facilitar informació sobre l'últim dia de vida útil de la Sèrie 3000 i de no haver volgut dedicar a aquests trens cap tipus de comiat oficial. Així doncs, moltes persones han optat per fer-ho a la seva manera. 

  • Un usuari de les xarxes socials ha publicat un vídeo on es veu el particular homenatge de comiat del maquinista que ha conduït aquest tren de la sèrie 3000 en el seu últim trajecte. 
  • El treballador fa sonar la botzina i ha escrit la paraula "Bye" als rètols lluminosos davanter i posterior. 

  • Roberto Mocholí, maquinista de Renfe, i antic maquinista de TMB i Talgo, s'ha volgut acomiadar de la Sèrie 3000 recuperant la notícia dels telenotícies de TV3 on s'informava de la seva entrada en servei, ara fa 37 anys. 
  • "La Sèrie 3000 finalitza la seva etapa útil a la Xarxa de TMB, després de més de 37 anys rodant a la L3. Avui, el gran comiat", ha escrit aquest amant dels trens a les xarxes socials. 

  • Algunes persones s'han volgut acomiadar de maneres ben curioses. 
  • "Glòria, honor i reconeixement a la Sèrie 3000... 1986-2024, gràcies per tot",  escriu Jordi Collado a X acompanyant el text amb una foto molt emotiva. 

  • "Bé, doncs amb aquestes imatges m'acomiado per sempre de l'últim tren de la sèrie 3000 (3045-3048). Gràcies per aquests 37 anys en servei per la L3". 

  • "Avui per molts també acaba una etapa d'uns trens que ens han acompanyat, vist i escoltat en desenes d'històries de les nostres vides".

  • "Tot i que sempre que veia que em tocava una 3000 m'esperava que vingués el següent, espero que se li doni a aquest tren el reconeixement i memòria que es mereix".

  • "Avui crec que si és el dia de acomiadar-se'n. Gràcies pel teu servei 3000".