Cultura i Pantalles
Foto: Maria Macià, directora de Producte de Principal, durant la seva intervenció | Sergi Alcàzar
PERIODISME

Principal, seleccionat entre els projectes més innovadors al Congrés de Periodisme d’Osca

Temps de lectura: 2 minuts
Foto: Maria Macià, directora de Producte de Principal, durant la seva intervenció | Sergi Alcàzar

El mitjà digital Principal ha estat seleccionat com un dels projectes més innovadors al XXIV Congrés de Periodisme d’Osca. S’ha valorat el seu “caràcter innovador, informatiu i social, i la capacitat de satisfer una necessitat informativa no coberta”. 

Per què és important? El Congrés d’Osca és el punt de trobada anual de la professió periodística a nivell espanyol i, enguany, ha comptat amb l’assistència de més de 300 professionals acreditats. 

En detall: Maria Macià, directora de Producte del mitjà, ha explicat com va ser el pas d'idea a producte i l'experiència aplicant un format propi pensant sempre en mobile-first

  • Ha destacat la importància que dona Principal a comunicar de manera “breu, estructurada i visual” per connectar amb les necessitats actuals d’un públic amb poc temps per informar-se.
  • “Un usuari dedica de mitjana 12 segons a llegir una newsletter informativa i l’interès en les notícies està en descens. Per això, és important adaptar-se a les noves tendències de consum i comunicar d’una manera diferent”, ha defensat. 

A la pràctica: Macià ha celebrat les xifres aconseguides en els cinc mesos de vida del mitjà, en què ha multiplicat per 10 l’audiència, així com el retorn de la newsletter diària de Principal i l’engagement generat a través de les xarxes socials. 

D’on venim? Principal va néixer el passat mes d’octubre amb la intenció de posicionar-se com una nova manera d’informar-se, centrada en les claus de cada tema, de manera breu i clara.

A partir d’ara: El mitjà centrarà els seus esforços a continuar creixent en difusió i amb nous canals de comunicació.

  • En les properes setmanes, ampliarà la capa audiovisual recentment estrenada, PrincipalTV, amb el suport de la televisió del grup, 8tv; i amb el llançament dels seus canals de TikTok i Youtube.

Etiqueta: Mòbil