La Jungla
El presentador de 'El Hormiguero 3.0', de Antena 3, Pablo Motos durant un acte a Madrid
Foto: El presentador de 'El Hormiguero 3.0', de Antena 3, Pablo Motos durant un acte a Madrid | Isabel Infantes / Europa Press
Televisió

Pablo Motos, contra Irene Montero: "Han gastat un milió d'euros per dir-me masclista"

Barcelona.
El presentador de 'El Hormiguero 3.0', de Antena 3, Pablo Motos durant un acte a Madrid
Foto: El presentador de 'El Hormiguero 3.0', de Antena 3, Pablo Motos durant un acte a Madrid | Isabel Infantes / Europa Press

Un cop més, Pablo Motos ha protagonitzat una polèmica a El Hormiguero, després d’entrevistar el cantant Manuel Carrasco. Ha estat a la secció de tertúlia d’actualitat quan el presentador ha aprofitat per referir-se a una campanya del Ministeri d’Igualtat, que assenyala indirectament una pregunta que va fer Motos anys enrere.

Context: El Ministeri d’Igualtat ha publicat una nova campanya sota el lema: “Llavors qui?”, en el qual s’han representat diverses escenes imitant moments violents i virals reals protagonitzats per rostres coneguts, com El Xokas o Motos. 

  • La intenció del vídeo era fer reflexionar de les situacions que genera la societat, ja que una de cada dues noies pateix algun tipus de violència de gènere durant la seva vida.
  • El moment representat de Motos és d’una entrevista que va fer a Elsa Pataky l’any 2016, a qui li va preguntar si utilitzava “roba interior sexy o còmode” al dormir.

Al detall: El presentador d’El Hormiguero ha aprofitat uns minuts del seu programa per justificar-se i respondre a la campanya del Ministeri d’Igualtat.

  • Motos ha començat dient: “El Ministeri d’Igualtat s’ha gastat més d’un milió d’euros a una campanya de televisió per dir-me masclista. Em sembla una vulgaritat, perquè s’ho diuen a tot el món, però a mi m’han fet un anunci a la televisió”.
  • El presentador ha qualificat d’”indecent” la xifra de cost, però realment és el cost de la campanya sencera, i no només de l’anunci en qüestió.
  • Pablo s’ha excusat dient que Pataky va anar al programa a presentar una campanya de roba interior i de pijames sexys: “Hi ha diferència entre el to bavós que utilitza la campanya i el que va succeir realment”.
  • La noia de l’anunci assegura que si hagués sigut un home, no li hauria fet la mateixa pregunta, i Motos ha volgut rebatre-ho: “El Ministeri d’Igualtat menteix”, ha dit abans d’emetre un vídeo de preguntes similars a famosos com Maluma, Miguel Ángel Silvestre o Sergio Ramos.
  • Finalment, el presentador ha conclòs amb una frase: “El feminisme és necessari, però no és de cap partit polític. És un moviment social que ha d’ocórrer, però no és d’aquests ni d’aquells”.

Visió global: Els seus companys de tertúlia, com era d’esperar, han compartit paraules de suport cap al presentador. En canvi, les xarxes socials han estat bastant crítiques amb el seu discurs, en no ser gens crític amb el seu to habitual al programa i limitar-se a afirmar que ell no és masclista. 

  • Curiosament, l’eslògan de l’anunci era: “Si ni tu ni jo hem estat, llavors qui?”, una actitud molt concordant amb la de Motos.
  • Aquestes han estat algunes de les reaccions a les xarxes socials: