Renfe, en el punt de mira: Europa obre una investigació a la companyia
La Comissió Europea obre una investigació a Renfe per competència deslleial en la venda online de bitllets dels seus trens.
Què en sabem? La comissió apunta que la companyia ferroviària s'ha aprofitat en negar-se a donar el seu contingut i dades en temps real a altres plataformes de venda.
- Europa sospita que Renfe ha abusat de la seva posició dominant en el mercat espanyol i s'ha negat a proporcionar el seu contingut a altres plataformes de venda, com pàgines web o agències de viatge online.
- Aquestes pràctiques podrien haver violat les regles europees sobre la lliure competència.
Què diu? Renfe ha explicat en un comunicat que ven els seus bitllets directament a través de les seves pàgines web, aplicacions i plataforma. A més ha detallat que també ho fa a través de plataformes de venda de bitllets a tercers.
En detall: La Comissió Europea ha obert una investigació assegurant que l'empresa "pot haver restringit la competència en el mercat espanyol de serveis de venda de bitllets ferroviaris online" i que s'ha negat a proporcionar algunes dades a les plataformes externes.
Previsions: Si la investigació demostra que hi ha males praxis, es confirmaria que Renfe estaria infringint les normes de competència de la UE, que prohibeixen l'abús de posició dominant.
- Les autoritats espanyoles i Renfe han estat informades de l'obertura d'un procediment per aquest cas.
- L'empresa té ara l'oportunitat de presentar les al·legacions i respondre a les inquietuds de la Comissió mitjançant la presentació de compromisos per corregir la situació.
A la pràctica: Per exemple, la Comissió Europea sospita que Renfe no compartia dades sobre categories de bitllets i descomptes, així com tampoc informació relacionada amb els seus serveis de transport ferroviari de passatgers. En canvi, la companyia sí que oferia aquest contingut en els seus llocs web i aplicacions. Els competidors necessiten aquestes dades per "adaptar les seves ofertes a les necessitats dels clients", apunta la Comissió Europea, cosa que els permet "competir amb els canals digitals directes de Renfe".