Meteo i Serveis
Un tren AVE de Renfe
Foto: Un tren AVE de Renfe | Europa Press
Mobilitat

Barcelona estarà connectada en tren amb dues noves ciutats franceses

Temps de lectura: 2 minuts
Un tren AVE de Renfe
Foto: Un tren AVE de Renfe | Europa Press

Renfe reprendrà els trajectes a França aquest estiu amb la ruta Barcelona-Lió i Barcelona-Marsella. 

Per què és important? L'operadora ha anunciat aquest dilluns 19 de juny el seu pla per convertir-se en un actor "de referència" al país gal després del trencament amb la francesa SNCF.

Quan es podrà viatjar de Barcelona a Lió i a Marsella amb Renfe?

Els trens que uniran la capital catalana amb Lió començaran a circular a partir del 13 de juliol. L'empresa pública de ferrocarrils també unirà amb alta velocitat la capital catalana i Marsella a partir del 28 de juliol.

  • El servei arrencarà amb circulacions de divendres a dilluns. Durant el mes d'agost la ruta Espanya-França comptarà amb 16 circulacions setmanals.
  • Al setembre, a la ruta de Lió, i a l'octubre, a la ruta de Marsella, Renfe començarà a operar els seus trens d'alta velocitat de dilluns a diumenge i oferirà 28 circulacions setmanals.

Preu dels bitllets de tren a aquestes dues ciutats de França

Hi haurà dos preus de llançament: 19 euros per viatjar des de Montpeller o Narbona fins a Barcelona, Saragossa o Madrid, i 29 euros per a la ruta completa.

  • Els bitllets de les dues noves rutes d'AVE sortiran a la venda el 21 de juny.

Quan estarà disponible la línia Barcelona-París?

L'objectiu de Renfe és oferir el trajecte a París l'estiu de l'any 2024, coincidint amb els jocs olímpics.

  • El president de l'empresa, Raül Blanco, ha assegurat que seria "un somni" que els esportistes olímpics espanyols arribessin amb tren a la capital francesa.

Renfe arriba a França

El president de l'empresa ha assegurat que Renfe entra a França "amb vocació de permanència i de ser un operador de referència dins de tot el territori francès".

  • "Comencem amb Lió i Marsella, però amb l'objectiu posat a París", ha reiterat Blanco, que ha donat un any de marge per a fer els tràmits i ha admès que "queda molt treball per fer".
  • "Espanya és un país molt obert en l'àmbit econòmic, es veu en sectors com les telecomunicacions i l'energia. A la resta de països europeus s'hauria d'aplicar el mateix barem i el mateix nivell d'obertura", ha dit en una atenció als mitjans, en la qual ha assegurat que es un "dia històric" per Renfe.
Categoria: Meteo i Serveis
Etiquetes: Mobilitat Renfe