Món Global
Cotxes circulant a Barcelona
Foto: Cotxes circulant a Barcelona | Ajuntament de Barcelona
Medi Ambient

Alemanya paralitza el veto a la venda de cotxes de combustió el 2035

Temps de lectura: 2 minuts
Cotxes circulant a Barcelona
Foto: Cotxes circulant a Barcelona | Ajuntament de Barcelona

Alemanya ha canviat d'opinió a última hora i bloqueja ara la decisió de prohibir la venda de cotxes de gasolina i dièsel a la Unió Europea a partir del 2035, segons han confirmat fonts diplomàtiques.

Per què és important? El bloqueig d'Alemanya se suma als ja coneguts d'Itàlia, Polònia i Hongria. Sense l'opinió contrària del país germànic, la decisió no corria perill, però el canvi ha obligat la presidència sueca a retirar-la de l'ordre del dia per continuar negociant.

  • La mesura era un dels punts clau en la normativa de la Unió Europea per assolir la neutralitat climàtica l'any 2050.

Què en sabem? Tal com ha informat aquest divendres la presidència sueca del Consell, els ambaixadors dels diferents estats membres han decidit posposar la ratificació de la proposta, que s'havia de concretar el pròxim dimarts 7 de març. 

  • Berlín considera que la proposició s'ha de flexibilitzar i exigeix garanties perquè es permeti la venda de motors que funcionin amb combustibles ecològics -els e-fuels-.
    • Aquesta és una de les grans apostes de la indústria automobilística alemanya per evitar que l'electrificació tingui greus conseqüències per a l'economia del país.

Al detall: La proposta va ser presentada fa tres anys per la Comissió Europea i ja havia passat totes les etapes necessàries perquè el text final rebés el vistiplau.

  • Després que els governs nacionals es posicionessin i el Parlament Europeu donés llum verda a la proposta, s'esperava que la seva aprovació es produís aquest 7 de març.

Com funciona? Aquesta mesura, però, no implicava que tots els cotxes que circulin hagin de ser d'emissions zero de CO₂, ja que la norma no afecta els cotxes existents.

  • Tot i això, estava previst que fos possible comprar i vendre cotxes de segona mà amb motor de gasolina o dièsel després de 2035 i obtenir combustible per a ells. El cost total de la propietat, però, podria augmentar.