Open Melon
Captura del vídeo de Más Madrid
Foto: Captura del vídeo de Más Madrid | Principal
Madrid

Rita Maestre (Más Madrid) copia l'anunci d'Estrella Damm i Els Amics de les Arts

Temps de lectura: 3 minuts
Captura del vídeo de Más Madrid
Foto: Captura del vídeo de Más Madrid | Principal

La portaveu de Más Madrid i candidata a l'alcaldia de Madrid, Rita Maestre, ha compartit a Twitter un vídeo promocional de la Comunitat de Madrid.

Per què és important? Alguns usuaris no han tardat a veure "alguna semblança" amb l'anunci d'Estrella Damm de 2011 que es va fer amb els Amics de les Arts.

Què en sabem? El vídeo que ha compartit Maestre a les xarxes comença en un bar quan algú pregunta: "I què teniu per aquí?"

  • A continuació, un seguit de persones responen a la pregunta destacant alguns dels menjars, festes, tradicions o llocs... més destacats de Madrid.
  • "Tenim les palmeritas de Morata, tenim el mes de l'Orgull LGTBI o l'any nou xinès a Usera, tenim la Batalla Naval de Vallecas i aquí a Móstoles el Parc Natural del Soto on celebrem els aniversaris o ens fem la primera foto amb la nostra parella de l'institut...", comença el vídeo.

A la pràctica: Les paraules, el format del vídeo o les localitzacions han recordat a alguns usuaris a l'anunci d'Estrella Damm.

  • Aquest anunci de 2011 també se situava en un bar dels carrers de Barcelona amb l'actor Quim Gutiérrez.
  • El vídeo començava amb l'actor llegint el diari i parlant del FC Barcelona quan una noia pregunta al cambrer "què tenim?".
  • Seguidament, el grup dels Amics de les Arts apareixen en pantalla responent la pregunta i destacant també alguns dels exemples que més identifiquen als catalans.
  • "Tenim els Pirineus, plens de neu a l'hivern i tenim 580 quilòmetres de costa, amb 336 dies de sol a l'any. Tenim l'Empordà, la Fageda, la Cerdanya...", deia el grup català.

Què diuen? Alguns usuaris ho han destacat a les xarxes socials:

  • "Pus Rita Maestre criticaria l'sketch del Polònia, però fins i tot per fer un vídeo de precampanya, copia als catalans".
  • "Estaríem parlant d'una còpia de l'anunci d'Estrella Damm on sortien Els Amics de les Arts? Amb el seu famós "que què tenim?" i que a Catalunya ens sabem bastant de memòria."

Context: El 20 de gener, la Comunitat de Madrid presentava un vídeo en el marc de Fitur per a promocionar la capital.

  • Un anunci que va generar molta polèmica a les xarxes socials, ja que els usuaris deien que el vídeo no representava a la major part dels madrilenys.
  • De fet, des del programa del Polònia va fer una paròdia de l'anunci on apareix Mario Vaquerizo i Isabel Díaz Ayuso com a protagonistes.
  • Precisament aquest gag va irritar a alguns polítics madilenys com la candidata de Más Madrid, Rita Maestre.
  • "Francament, jo no em veig representada ni pel Madrid ranci de l'spot del PP ni aquesta mirada plena de prejudicis del Polònia", va argumentar.
  • Madrid es va vendre a l’anunci com la ciutat amb el millor estil del món, però el programa de TV3 va fer sàtira d’això, pretenent fer arribar el missatge que això només és possible si ets ric.

Categoria: Open Melon
Etiqueta: Viral