Societat
Infants jugant al pati de l'escola
Foto: Infants jugant al pati de l'escola | Ajuntament de Barcelona
Educació

Educació estudiarà com fer que les tardes de setembre tornin a ser lectives

Temps de lectura: 3 minuts
Infants jugant al pati de l'escola
Foto: Infants jugant al pati de l'escola | Ajuntament de Barcelona

Educació debatrà en el marc del Consell Escolar, que inclou tots els membres de la comunitat educativa, quina és la forma més adient perquè les tardes de setembre puguin ser lectives malgrat l'avançament de l'inici del curs. Tot plegat després que un informe extern encarregat per la conselleria hagi revelat que aquesta és l'opció més valorada per la majoria de la comunitat educativa.

Què en sabem? L'objectiu és trobar la fórmula que permeti compensar les hores sense superar el topall de 178 dies lectius que marca la Llei d'Educació.

  • De l'informe també se'n desprèn que a l'escola concertada l'assistència a les tardes de lleure de setembre ha estat molt més elevada, contradient un dels principals arguments que sustenten la mesura: l'equitat educativa.

Què diuen? Segons ha explicat la secretaria general d’Educació, Patrícia Gomà, les dades mostren que els principals aspectes a millorar estan vinculats amb la disponibilitat dels recursos, la integració al context i aspectes de coordinació i contractació del servei.

  • També ha assenyalat que han sorgit dificultats en qüestions operatives, en el fet que la mesura no hagi contribuït a potenciar la universalitat, perquè l’assistència a aquestes sessions no ha estat obligatòria, i perquè l’abordatge pedagògic no és comparable amb el lleure.
  • Pel que fa al cost de la mesura, ha assenyalat que el departament va destinar una partida inicial d’11,6 MEUR que no s’ha gastat del tot, ja que finalment només han estat necessaris 9,4 MEUR.
  • Gomà ha apuntat que tot i que l'estudi assenyala que han percebut la implementació de les tardes de setembre com a bona, en la majoria de casos els enquestats coincideixen en la preferència que aquestes tinguin un caràcter lectiu.

El més nou: Des del sindicat d'USTEC, la seva portaveu Iolanda Segura, s'ha pronunciat al respecte i ha negat que el Departament hagi fet "cap proposta sobre com han de ser aquestes tardes de setembre, només s'ha exposat les valoracions que s'han recollit des de diferents agents que s'han consultat".

  • "No entenem que estiguin traspassant que s'han de fer classes, perquè a nosaltres no ens han fet aquesta afirmació. Ens han dit que encara no hi ha cap proposta sobre la taula encara i ens hem emplaçat a seguir negociant, sobre què s'ha de fer les tardes de setembre i quan serà l'inici del curs", ha dit Segura.
  • "Hem exigit una mesa sectorial per arribar a un acord en aquest sentit i tot el que té a veure amb el calendari del curs", detalla la portaveu del sindicat.

Al detall: Segons la responsable del departament, les dades quantitatives també evidencien que durant el mes de setembre l’assistència a la tarda per part de l’alumnat dels centres concertats, va ser molt més elevada - al voltant del 90%-, que a les escoles públiques, on la xifra va rondar el 40%.

  • Aquest fet evidencia que un dels principals arguments per justificar la jornada completa durant el mes de setembre, que era l’equitat, no s’ha acabat de materialitzar.

Què esperar? La intenció d'Educació és que a principis de març tots aquests sectors educatius valorin les diferents propostes que ha fet l'avaluació, i basant-se en això acabar decidint, també sobre la data d'inici del curs.

Categoria: Societat
Etiqueta: Educació