Societat
La portada de Principal, en un telèfon mòbil
Foto: La portada de Principal, en un telèfon mòbil | Principal
mitjans

Principal registra xifres rècord: de zero a 1 milió d’usuaris en nou mesos

Barcelona.
Temps de lectura: 2 minuts
La portada de Principal, en un telèfon mòbil
Foto: La portada de Principal, en un telèfon mòbil | Principal

El mitjà digital Principal.cat ha registrat xifres de rècord aquest mes de juny, superant la barrera del milió d’usuaris únics mensuals, segons dades de Marfeel. A més, també s’ha situat per sobre dels 2,6 milions de pàgines vistes.

Per què és important? Principal és el nou mitjà digital de Catalunya que va néixer el passat mes d’octubre. Això significa que, amb menys d’un any de vida -9 mesos, concretament-, ha passat de zero a xifres rècord.

Amb dades: El creixement intermensual des d’octubre ha arribat a superar xifres del 100% en algunes ocasions, doblant audiència d’un mes a l’altre. Finalment, aquest mes de juny s'ha arribat a 1.041.973 usuaris únics.

A les xarxes socials, Principal compta amb més de 170.000 seguidors. Està present a Instagram, Facebook, Twitter i TikTok, l'aposta més recent del mitjà i on ha crescut per sobre dels 60.000 seguidors en menys de quatre mesos.

D'on venim? El grup 8TV va posar en marxa el mitjà el passat 1 d'octubre del 2022 per abordar l'actualitat amb un nou format de notícies pensat per ser consumit a través del mòbil.

  • Principal, que està disponible en castellà i català, incorpora també dos verticals paral·lels: un de dedicat al cor i televisió (La Jungla) i un altre sobre esports (Fanzone).

Actualment dirigit per Mònica Hernàndez, busca diferenciar-se dels mitjans tradicionals i dels nadius digitals nascuts fa anys. El projecte és resultat d'una reflexió basada en el fet que el públic està cansat de consumir notícies, hi dedica poc temps i, en general, ho fa a través del mòbil.

El format Principal: El mitjà ofereix notícies amb format innovador, inspirat en referents nord-americans: notícies curtes, escrites de manera breu i directa, amb un llenguatge que tothom entengui i amb informació pràctica i de servei.

Tot plegat, analitzant l'actualitat del dia, amb la mirada posada en les últimes hores i en allò més destacat, com les passades eleccions municipals o els futurs comicis del 23-J. Sense perdre tampoc la sensibilitat necessària pels continguts que interessen els més joves.

Context: La irrupció de les 'fake news', el creixent desinterès per la informació i el cansament respecte a l'actualitat conformen la radiografia actual. És en aquest context on el nou mitjà vol establir els pilars per oferir una proposta adaptada als nous hàbits de consum.

Categoria: Societat