Societat
Supermercat Carrefour
Foto: Supermercat Carrefour | Viquipèdia
Consum

Carrefour Espanya també veterà els productes de PepsiCo com fa a França

Temps de lectura: 2 minuts
Supermercat Carrefour
Foto: Supermercat Carrefour | Viquipèdia

La cadena de supermercats Carrefour entra en plena guerra amb la marca de productes PepsiCo i deixarà de vendre els seus productes a diferents països europeus. 

Per què és important? La inflació, la crisi energètica i les conseqüències de la guerra a Ucraïna provoca l'augment de preus a certs productes alimentaris. 

Què en sabem? Carrefour també aplicarà a Espanya el seu veto als productes de PepsiCo, entre els quals hi ha les marques de refrescs Pepsi o 7Up o les patates Lay's o Doritos. 

  • Els supermercats de la companyia ja han deixat de vendre aquests productes als seus locals de França.

Situació actual: De moment, els Carrefour's espanyols encara estan comercialitzant aquests productes, però ja han anunciat que, quan s'acabi l'estoc, deixaran de vendre les marques vetades. 

  • A les botigues en línia dels supermercats ja han retirat tots els productes i no es poden comprar per internet. 
  • A més, es deixaran també de vendre els productes a França, Itàlia i Bèlgica. 

El motiu: La decisió de Carrefour ve donada a conseqüència del conflicte entre productors i distribuïdors que s'ha generat a causa de la crisi d'inflació. 

  • Les dues parts fa mesos que es culpen mútuament de l'augment de preus, quan qui realment pateix aquest increment és el client que acaba pagant pels productes als supermercats. 

Què diuen? Des de la companyia PepsiCo, que han aplicat un increment en els preus dels seus productes, asseguren que tenen la voluntat d'arribar a un acord amb Carrefour: "Fa mesos que negociem i seguírem dialogant de bona fe per intentar garantir la disponibilitat dels nostres productes". 

D'on venim: Els supermercats Carrefour de França han penjat diferents cartells explicatius pels diferents passadissos dels seus establiments on expliquen que no venen els productes de PepsiCo per l'augment de preus.