Societat
Detectada una nova campanya de phishing adreçada a usuaris de Netflix
Foto: Detectada una nova campanya de phishing adreçada a usuaris de Netflix | Unsplash / Oscar Vargas
Ciberseguretat

Molt de compte: Correu electrònic estafa per a usuaris de Netflix

Temps de lectura: 2 minuts
Detectada una nova campanya de phishing adreçada a usuaris de Netflix
Foto: Detectada una nova campanya de phishing adreçada a usuaris de Netflix | Unsplash / Oscar Vargas

L'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) adverteix que des de fa uns dies està circulant un correu electrònic entre els usuaris de Netflix en què se'ls alerta d'un problema en el procés de pagament en renovar-ne la subscripció. Cal anar alerta perquè és un engany. 

Per què és important? Es tracta d'un nou cas de phishing que utilitza com a ham aquesta plataforma per guanyar-se ràpidament la confiança de les víctimes. Els ciberdelinqüents busquen obtenir informació personal i financera suplantant aquesta plataforma. 

Què en sabem? En el mail que rep l'usuari de Netflix s'al·lega que hi ha hagut un problema amb l'entitat bancària durant el procés de pagament i que no s'ha pogut completar la renovació de la subscripció.

  • Amb aquesta excusa, es demana que la potencial víctima de l'engany accedeixi a un enllaç inclòs al mateix cos del correu.
  • Així mateix, es demana al receptor del mail que empleni un formulari amb les seves dades personals i bancàries per procedir correctament al pagament.

Amb detall. Per obtenir una reacció urgent i immediata de l'usuari de la plataforma, el títol del correu indica que es tracta de l'"últim recordatori abans de tancar el compte". 

  • Per detectar aquest cas de phishing cal estar atent al remitent i fixar-nos en què es tracta d'un Servei al Client amb una adreça desconeguda.

Què cal fer? En cas d'haver rebut aquest mail i no haver proporcionat cap tipus d'informació ni clicat a l'enllaç, cal marcar-lo com a correu brossa i eliminar-lo de la safata d'entrada.

  • Si, pel contrari, el receptor ha "picat" i ha proporcionat les dades de la targeta de crèdit o informació personal, és molt important comunicar-ho al banc. 
  • En aquest cas, l'entitat bancària s'encarregarà d'emprendre les accions pertinents, com per exemple, la cancel·lació de la targeta afectada. 

Més informació. En aquesta pàgina de la web de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) s'hi proporcionen més consells per evitar caure en aquest tipus de paranys. 

Context. Phishing és un terme informàtic que serveix per definir un conjunt de tècniques enganyoses per guanyar-se la confiança de les persones fent-se passar per un professional, empresa o servei, és a dir, mitjançant la suplantació d'identitat.  

  • L'objectiu és aconseguir manipular les víctimes per aconseguir que facin alguna acció que les condueixi a revelar una informació confidencial o fer clic en un enllaç. 
Categoria: Societat