Tecnologia i Ciència
Imatge d'arxiu d'una pantalla de mòbil amb l'Instagram
Foto: Imatge d'arxiu d'una pantalla de mòbil amb l'Instagram | Unsplash
Meta

Instagram i Facebook estrenen una versió de pagament sense anuncis

Temps de lectura: 2 minuts
Imatge d'arxiu d'una pantalla de mòbil amb l'Instagram
Foto: Imatge d'arxiu d'una pantalla de mòbil amb l'Instagram | Unsplash

Meta ha anunciat el que fa setmanes s'esperava. L'empresa oferirà l'opció de pagar a canvi de tenir un servei a Facebook i Instagram sense anuncis.

Per què és important? Aquesta estratègia serviria al grup de Mark Zuckerberg per esquivar les lleis europees sobre publicitat online.

Com funciona? A partir d'aquest novembre estarà disponible i costarà entre 9,99 euros —si només es consulten les xarxes via web, amb un ordinador— i 12,99 euros al mes —si es fan servir a mòbils o tauletes—.

  • La subscripció no és obligatòria i, per tant, es podrà seguir fent servir Instagram i Facebook de manera gratuïta, però amb anuncis.
  • Aquesta tarifa estarà disponible únicament per a les persones majors de 18 anys.

Previsió: Meta indica que, independentment del lloc on es faci la compra, la subscripció s'aplicarà automàticament a tots els coptes de les dues plataformes. Tot i això, canviarà a partir de l'1 de març del 2024 i s'aplicarà una tarifa addicional de 6 o 8 euros al mes per cada compte addicional.

Què diu? La companyia indica que la nova opció suposa un "equilibri" entre els requisits dels reguladors europeus i la possibilitat d'"oferir als usuaris diferents opcions i permetre a Meta continuar servint a totes les persones de la Unió Europa".

  • Així, segons Meta, mentre les persones estiguin subscrites, la seva informació no s'utilitzarà per a anuncis.
  • Per la seva banda, "els anunciants podran continuar  fent campanyes publicitàries personalitzades a Europa per arribar als usuaris que no paguin la subscripció", assegura Meta.

Finalment, la plataforma de vídeos curts, TikTok, podria estar també treballant en una opció de subscripció per als seus usuaris per tal de torbar una nova font d'ingressos.