Cultura i Pantalles
Les creadores de contingut Laura Escanes, Lola Lolita i Dulceida
Foto: Les creadores de contingut Laura Escanes, Lola Lolita i Dulceida | @dulceida | Instagram
Xarxes

Més del 70% dels influencers d'Espanya incompleixen les normes: fan publicitat enganyosa

Temps de lectura: 2 minuts
Les creadores de contingut Laura Escanes, Lola Lolita i Dulceida
Foto: Les creadores de contingut Laura Escanes, Lola Lolita i Dulceida | @dulceida | Instagram

Una investigació apunta que més del 70% dels i les influencers espanyols incompleix la normativa de la Unió Europea de protecció del consumidor. 

Per què és important? La publicitat ha canviat de plataforma. Fa uns anys la televisió era un dels grans aparadors on les marques es publicitaven. Amb l'auge de les xarxes socials tot ha canviat. Actualment, els influencers, a través de les seves xarxes, són els màxims anunciadors de tota mena de productes i marques. 

En detall: Una investigació apunta que més del 70% dels influencers d'Espanya incompleixen la normativa europea de protecció del consumidor. Així ho assegura una investigació, on hi han participat 22 països del continent, realitzada per la Xarxa Europea de Cooperació per la Protecció dels Consumidors (Red CPC). 

  • A Espanya s'han investigat 40 persones amb una gran influència a les xarxes socials de diversos sectors com la moda, viatges, estil de vida, gastronomia, etc. Els perfils seleccionats compten amb un gran nombre de seguidors. 
  • Segons l'estudi, només un de cada quatre compleix les normes de consum. 

En profunditat: La normativa apunta que sempre que s'anunciï un producte o servei, els creadors de continguts han de ressaltar que es tracta d'un contingut publicitari. Les xarxes socials ofereixen una etiqueta de "col·laboració pagada" per informar que la publicació forma part d'una campanya publicitaria. 

  • Malgrat aquesta eina, la majoria d'influencers espanyols no en fan ús o aposten per afegir hashtags que poden dificultar la identificació que es tracta d'un contingut comercial. 
  • Per exemple, molts creadors de contingut afegeixen en els seus vídeos hashtags com #ad (abreviatura de la paraula anglesa advertisement) o #publi. 

Previsions: Després d'aquesta investigació, el influencers rebran informació i assessorament per corregir aquestes conductes. 

  • Si algun dels creadors de continguts s'oposa a rectificar la seva manera de comunicar, podrà arribar a rebre sancions econòmiques.