Economies
Una dona revisa roba a un centre comercial
Foto: Una dona revisa roba a un centre comercial | H.Bilbao / Europa Press
REBAIXES

El 83% dels consumidors se senten "enganyats" per les rebaixes

Una dona revisa roba a un centre comercial
Foto: Una dona revisa roba a un centre comercial | H.Bilbao / Europa Press

Vuit de cada deu consumidors creuen que la gran majoria dels comerços enganyen amb els descomptes en part dels productes que anuncien com rebaixats, segons una enquesta realitzada per Facua a través de Twitter en la qual han participat 2.350 usuaris.

Per què és important? Recentment, s'han detectat diverses irregularitats en alguns comerços de Catalunya i de tot l'estat espanyol, que “exageren” les seves rebaixes o modifiquen els seus preus per simular un descompte que no és real.

Amb xifres: El 83,6% dels consumidors considera que la major part dels establiments publicita, en la temporada de rebaixes, descomptes que no són reals.

  • El 9,1% creu que aquesta pràctica la fan la meitat dels comerços.
  • El 5,5% entén que són molt pocs els que ho fan.
  • Només l'1,8% pensa que no ho duu a terme cap comerç.

Background: L'organització de consumidors Facua ha detectat diverses irregularitats en els comerços, entre elles la de publicitar com rebaixat un producte que es ven exactament al mateix preu que abans de l'inici de les rebaixes, o la d'apujar els preus en els dies previs per a després baixar-los i presumir de descomptes.

A més, Facua assenyala que hi ha comerços que "exageren" les seves rebaixes, anunciant en les etiquetes o la cartelleria col·locada al costat dels articles percentatges de descomptes molt superiors als reals, o que publiciten com rebaixats productes que en realitat no havien estat a la venda anteriorment.

  • Denuncien que hi ha establiments que anuncien descomptes de fins al 70% que només s'apliquen en uns quants articles que desapareixen en els primers dies.
  • Diuen que prolonguen la temporada de rebaixes fins a dos mesos passades diverses setmanes quan queden articles rebaixats en les seves prestatgeries.

Què diuen? "Es tracta de pràctiques que suposen un frau als consumidors i una pràctica de competència deslleial amb els establiments que apliquen en tots els casos rebaixes reals", ha criticat Facua, que ha lamentat que les autoritats autonòmiques de consum no desenvolupin actuacions d'inspecció abans i durant el transcurs de les rebaixes per a imposar sancions econòmiques.

Què fer? En cas que una botiga asseguri que un producte té un descompte i aquest en realitat no existeixi o el seu percentatge de baixada no s'ajusti a la realitat, Facua aconsella als consumidors que ho difonguin a través de les xarxes per a alertar a altres clients i presentin denúncies davant les autoritats autonòmiques de protecció al consumidor perquè apliquin les sancions corresponents.

  • Així mateix, l'associació recorda que si els productes adquirits durant les rebaixes tenen algun defecte de fabricació, sigui com sigui el seu percentatge de descompte, continuen tenint tres anys de garantia, que ha d'assumir l'establiment.

Categoria: Economies
Etiquetes: Economia Consum