Ja es pot demanar el xec de 200 euros: com fer-ho, requisits i quan el rebré
El xec de 200 euros per fer la compra aprovat pel Consell de Ministres es pot demanar des d'aquest dimecres 15 de febrer. A Principal t'expliquem qui s'hi pot acollir, quins són els requisits i com fer el tràmit per sol·licitar-lo.
Per què és important? Es tracta d'una de les darreres mesures anticrisi del govern espanyol per ajudar a les famílies a combatre la inflació generalitzada de preus. L'executiu calcula que més de 4 milions de llars de l'Estat es beneficiaran d’aquest pagament únic. De fet, les de rendes baixes destinen un 15% més dels seus ingressos a productes bàsics que les de rendes altes, segons els sindicats.
Condicions: Aquests són els requisits que cal complir per tenir el vistiplau de l'Agència Tributària i poder rebre el xec.
- El sol·licitant ha de ser ciutadà resident a l'Estat.
- Els ingressos de la llar han d'haver estat inferiors als 27.000 euros en tot el 2022, i el patrimoni a 31 de desembre ha de ser inferior als 75.000 euros (sense comptar l'habitatge principal).
- Cal estar donat d'alta a la Seguretat Social i haver treballat de forma assalariada o autònoma, o bé haver rebut una prestació d'atur o la renda garantida de ciutadania.
Tanmateix: No podran beneficiar-se els ciutadans que es trobin en algun d'aquests casos.
- Haver rebut l'Ingrés Mínim Vital o alguna pensió a 31 de desembre del 2022.
- Haver estat, durant el 2022, administrador de dret d'una societat mercantil que no hagi cessat l'activitat a 31 de desembre del mateix any.
- Ser titular de valors en borsa.
A la pràctica:
- El tràmit s'ha de fer per Internet, a través de la Seu Electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
- No cal aportar cap documentació a l’hora de fer la sol·licitud. Sí indicar el compte bancari del titular de la sol·licitud on rebre la transferència.
- Per accedir al tràmit cal registrar-se amb la credencial Cl@ve, el DNI electrònic o la Clau PIN.
- Alhora, cal introduir la data de validesa del document d'identitat, el codi que envia l'administració i el NIF dels convivents del domicili menors de 14 anys.
Dates:
- El tràmit està disponible des d'aquest dimecres 15 de febrer i es tancarà el pròxim 31 de març.
- Un cop tramitada la documentació per demanar l'ajuda i si tot és correcte, l'Agència Tributària efectuarà l'ingrés el 30 de juny a tot estirar.
I si me'l deneguen? L'Agència Tributària justificarà els motius pels quals es denega la petició i el sol·licitant tindrà 10 dies fer al·legacions o presentar nova documentació. Es poden presentar dos recursos si ens el denega.
- Un recurs de reposició.
- Una reclamació econòmica administrativa si no prospera el primer.
- Tots dos tenen un termini d'un mes des que ens han notificat que ens deneguen el xec o el primer recurs respectivament.