Economies
Imatge corporativa de la companyia
Foto: Imatge corporativa de la companyia | Amazon
Comerç

Amazon arrasa amb un 2023 de rècord i un Nadal excepcional

Temps de lectura: 2 minuts
Imatge corporativa de la companyia
Foto: Imatge corporativa de la companyia | Amazon

Amazon ha aconseguit una facturació rècord aquest 2023 segons els resultats publicats aquest dijous pel gegant del comerç electrònic.

Per què és important? Totes les dades de balanç econòmic són extraordinàriament positives per aquest del grup amb seu a Seattle (Estats Units). 

Què en sabem? Tant les xifres d'ingressos com de beneficis han superat les millors expectatives i el quart trimestre del 2023 ha estat excepcional pel que fa a volum de compres nadalenques. 

  • La part encara més satisfactòria és que es tracta d'un creixement ben controlat, en el sentit que està sent rendible. 
  • Aquest resultat és coherent amb l'aposta per la contenció i l'eficiència que Amazon ha decidit fer darrerament. 

Amb dades. Tres dades inicials que ja demostren la magnitud de l'èxit assolit: 

  • La companyia ha crescut un 12% el 2023 respecte l'any anterior. 
  • Ha facturat 574.785 milions de dòlars a tot el món. 
  • Ha obtingut un benefici de 30.425 milions de dòlars.

Què ha dit? A través d'un comunicat, l'actual conseller delegat, Andy Jassy, s'ha mostrat especialment satisfet. 

  • "Encara que hem aconseguit avenços significatius en ingressos, resultats operatius i flux de caixa lliure, el que més ens satisfà és la invenció contínua i les millores en l'experiència del client en tots els nostres negocis", ha afirmat. 

En detall. La distribució dels ingressos segons tipus de negoci fa evident que el punt fort està focalitzat en la venda directa de comerç electrònic. 

  • Vendes directes de comerç electrònic: 232.000 milions de dòlars
  • Facturació a les botigues físiques: 20.000 milions
  • Serveis de venda per a tercers: 140.000 milions
  • Amazon Web Services (AWS): 90.000 milions
  • Subscripcions: 40.000 milions

En paral·lel, Amazon ha intensificat el seu esforç per generar publicitat.

  • Les vendes publicitàries van augmentar un 27% el quart trimestre de l'any passat.
  • Els ingressos en concepte de publicitat ha estat de 46.906 milions de dòlars.

Tot i això, que Amazon continuï guanyant quota de mercat no és una bona notícia per a tothom.

  • Caldrà valorar fins on arribarà l'impacte sobre el comerç tradicional d'aquesta companyia criticada des de molts sectors per abús de poder. 

Reaccions. L'economista Santiago Niño Becerra ha pujat una publicació a X (abans Twitter), que ajuda a fer-se una idea de la magnitud de les dades. 

Categoria: Economies
Etiquetes: Amazon Economia