Fanzone
El Barça femení
Foto: El Barça femení | Xavi Bonilla / Europa Press
Barça Femení

El Barça femení, a un pas de fer història i no sols per la Champions

Temps de lectura: 2 minuts
El Barça femení
Foto: El Barça femení | Xavi Bonilla / Europa Press

El Barça es troba a 90 minuts de conquerir la final de la Champions contra el Wolfsburgo. Així mateix, les blaugranes es troben a un pas d'una fita històrica.

Per què és important? El Barça disputarà la Champions aquest dissabte a les 16.00 h contra el Wolfsburgo. Les blaugranes, a més d'aconseguir una gesta a l'àmbit esportiu, també poden fer història al futbol femení per motius econòmics. 

Què en sabem? 

  • El Barça femení és un referent al futbol europeu des de fa anys: Les blaugranes disputaran la quarta final a la Women's Champions League en 5 anys aquest dissabte contra el Wolfsburgo.
  • Amb el títol de Lliga assolit i a 90 minuts de la Champions, les culers preveuen facturar 12 milions. 
  • D'aquesta manera, les blaugranes aconsegueixen una fita històrica pel futbol femení: per primer cop un equip femení és rendible.
  • Els ingressos comercials ascendirien a 8 milions gràcies a patrocinis. A més d'incloure el Barça femení en acords com el d'Spotify o Bimbo, a la màniga de l'equip de la Lliga F, també ha firmat altres exclusius amb marques com Heura i GLS, fins al 2025. 

L'anècdota: L'any anterior el Barça va aconseguir vendre el doble de samarretes en dies de partits d'Alexia Putellas, que de Pedri, un dels futbolistes més populars a l'equip de Xavi, segons va comunicar RAC1.

En detall: DAZN aposta pel futbol femení i per la Champions amb força, ja que ha aconseguit un acord fins al 2025 amb la UEFA. 

  • De fet, la UEFA factura 17,2 milions aquesta temporada, una xifra rècord, i el premi per a les campiones del torneig serà d'1,5 milions.
  • L'estadi presentarà un 'sold out', amb 34.100 entrades venudes. 

Visió global: Si ho comparem amb l'equip masculí, el Barça van enregistrar una de les caigudes d'ingressos més fortes del rànquing, del 4t al 7è, segons l'informe de Deloitte. 

  • Tot i això, aquí encara no es tenia en compte l'acord amb Spotify ni tampoc la venda de patrimoni a través de les palanques.