El Barça femení, a un pas de fer història i no sols per la Champions
El Barça es troba a 90 minuts de conquerir la final de la Champions contra el Wolfsburgo. Així mateix, les blaugranes es troben a un pas d'una fita històrica.
Per què és important? El Barça disputarà la Champions aquest dissabte a les 16.00 h contra el Wolfsburgo. Les blaugranes, a més d'aconseguir una gesta a l'àmbit esportiu, també poden fer història al futbol femení per motius econòmics.
Què en sabem?
- El Barça femení és un referent al futbol europeu des de fa anys: Les blaugranes disputaran la quarta final a la Women's Champions League en 5 anys aquest dissabte contra el Wolfsburgo.
- Amb el títol de Lliga assolit i a 90 minuts de la Champions, les culers preveuen facturar 12 milions.
- D'aquesta manera, les blaugranes aconsegueixen una fita històrica pel futbol femení: per primer cop un equip femení és rendible.
- Els ingressos comercials ascendirien a 8 milions gràcies a patrocinis. A més d'incloure el Barça femení en acords com el d'Spotify o Bimbo, a la màniga de l'equip de la Lliga F, també ha firmat altres exclusius amb marques com Heura i GLS, fins al 2025.
L'anècdota: L'any anterior el Barça va aconseguir vendre el doble de samarretes en dies de partits d'Alexia Putellas, que de Pedri, un dels futbolistes més populars a l'equip de Xavi, segons va comunicar RAC1.
En detall: DAZN aposta pel futbol femení i per la Champions amb força, ja que ha aconseguit un acord fins al 2025 amb la UEFA.
- De fet, la UEFA factura 17,2 milions aquesta temporada, una xifra rècord, i el premi per a les campiones del torneig serà d'1,5 milions.
- L'estadi presentarà un 'sold out', amb 34.100 entrades venudes.
Visió global: Si ho comparem amb l'equip masculí, el Barça van enregistrar una de les caigudes d'ingressos més fortes del rànquing, del 4t al 7è, segons l'informe de Deloitte.
- Tot i això, aquí encara no es tenia en compte l'acord amb Spotify ni tampoc la venda de patrimoni a través de les palanques.