La Jungla
Foto: | Antena 3 i Telecinco
Televisió

La nova guerra d'audiències entre l'estrena de Sonsoles Ónega i 'Sálvame', a anàlisi

Barcelona.
Foto: | Antena 3 i Telecinco

L’estrena de Y ahora Sonsoles, el nou programa de les tardes d’Antena 3 que substitueix la franja de ¡Boom!, ha provocat una nova guerra d’audiències entre Telecinco i Antena 3. La cadena d’Atresmedia ha preferit intentar pujar les audiències de la franja, competint contra Sálvame, amb un magazín de crònica social també.

Context: A principis de juny, Sonsoles Ónega va presentar el seu últim programa a Telecinco, donat que Atresmedia li havia plantejat una oferta que no va voler rebutjar. A més, Patricia Lennon-Hunt, directora de Ya es mediodía, també se’n va anar amb Sonsoles per dirigir el nou format d’Antena 3.

  • Un cop coneguda la data d’estrena, Sálvame va voler tenir un contingut potent per fer front a la competència. La decisió de Telecinco va ser programar, a la mateixa hora (19:00h), la primera entrevista de Jorge Javier a Ana María Aldón, en plena separació amb Ortega Cano.

Amb xifres: En horari d’estricta competència (18:57h a 20:07h), l’estrena del programa de Sonsoles Ónega va obtenir un lleuger avantatge sobre Sálvame:

  • Y ahora Sonsoles (17,6% i 1.484.000 espectadors) va superar en gairebé 150.000 espectadors al programa de les tardes de Telecinco (15,9% i 1.336.000 espectadors).
  • Durant el minut a minut, s’observa com Sálvame liderava contra Y ahora Sonsoles, però en el moment que Sálvame opta per posar un bloc de publicitat de 13 minuts (de 19:45h fins a les 19:58h), el programa d’Ónega va créixer molt ràpidament.
  • Y ahora Sonsoles, amb un 17,6% de quota de pantalla, va aconseguir la millor estrena televisiva a la franja de la tarda des de maig de 2020, quan la cadena va estrenar Pasapalabra.
  • En algun moment, 3.972.000 espectadors van voler donar una ullada al nou programa de Sonsoles.
  • El debut d’Ónega (17,6%) millora 5,8 punts a ¡Boom! (11,8%).
  • A Catalunya, el programa de Telecinco (12,7% i 142.000 espectadors) va quedar a només 0,9 punts del d’Antena 3 (13,6% i 167.000 espectadors).

Al detall:

  • Antena 3, per fer front a Telecinco, va decidir no col·locar publicitat des de les 18:17h fins a les 20:08h, obtenint així fidelitzar a l’audiència i que no canviés de canal. Gairebé, dues hores ininterrompudes sense publicitat.
  • S’ha de tenir en compte que el programa de Sonsoles començarà a tenir blocs publicitaris a partir del seu segon programa, i que ja no comptarà amb la curiositat de l’audiència per saber de què tractarà el programa.
  • Per tant, les audiències dels pròxims dies seran les determinants per conèixer realment el potencial del nou programa d’Antena 3.

Per últim: Les xarxes socials van dictar sentència a l’estrena de Y ahora Sonsoles, que va assolir opinions molt dividides. En general, Sonsoles Ónega va ser valorada positivament per l’audiència, però el format va ser bastant criticat.

  • Es va criticar el contingut del format i es va catalogar alguns col·laboradors de “rancis”.
  • També, algunes persones van veure en ell una còpia de Ya es mediodía.