La nova guerra d'audiències entre l'estrena de Sonsoles Ónega i 'Sálvame', a anàlisi
L’estrena de Y ahora Sonsoles, el nou programa de les tardes d’Antena 3 que substitueix la franja de ¡Boom!, ha provocat una nova guerra d’audiències entre Telecinco i Antena 3. La cadena d’Atresmedia ha preferit intentar pujar les audiències de la franja, competint contra Sálvame, amb un magazín de crònica social també.
Context: A principis de juny, Sonsoles Ónega va presentar el seu últim programa a Telecinco, donat que Atresmedia li havia plantejat una oferta que no va voler rebutjar. A més, Patricia Lennon-Hunt, directora de Ya es mediodía, també se’n va anar amb Sonsoles per dirigir el nou format d’Antena 3.
- Un cop coneguda la data d’estrena, Sálvame va voler tenir un contingut potent per fer front a la competència. La decisió de Telecinco va ser programar, a la mateixa hora (19:00h), la primera entrevista de Jorge Javier a Ana María Aldón, en plena separació amb Ortega Cano.
Amb xifres: En horari d’estricta competència (18:57h a 20:07h), l’estrena del programa de Sonsoles Ónega va obtenir un lleuger avantatge sobre Sálvame:
- Y ahora Sonsoles (17,6% i 1.484.000 espectadors) va superar en gairebé 150.000 espectadors al programa de les tardes de Telecinco (15,9% i 1.336.000 espectadors).
- Durant el minut a minut, s’observa com Sálvame liderava contra Y ahora Sonsoles, però en el moment que Sálvame opta per posar un bloc de publicitat de 13 minuts (de 19:45h fins a les 19:58h), el programa d’Ónega va créixer molt ràpidament.
#SalvameNaranja lidera en el minutado contra #YAhoraSonsolesEstreno de 19h a 19.45h, momento en el que sálvame baja por irse a publicidad y Sonsoles sube como la espuma (en sus minutos finales, antes de Pasapalabra) #Audiencias pic.twitter.com/Lssf2u0GTy
— M 📺 (@casasola_89) October 25, 2022
- Y ahora Sonsoles, amb un 17,6% de quota de pantalla, va aconseguir la millor estrena televisiva a la franja de la tarda des de maig de 2020, quan la cadena va estrenar Pasapalabra.
- En algun moment, 3.972.000 espectadors van voler donar una ullada al nou programa de Sonsoles.
- El debut d’Ónega (17,6%) millora 5,8 punts a ¡Boom! (11,8%).
- A Catalunya, el programa de Telecinco (12,7% i 142.000 espectadors) va quedar a només 0,9 punts del d’Antena 3 (13,6% i 167.000 espectadors).
Al detall:
- Antena 3, per fer front a Telecinco, va decidir no col·locar publicitat des de les 18:17h fins a les 20:08h, obtenint així fidelitzar a l’audiència i que no canviés de canal. Gairebé, dues hores ininterrompudes sense publicitat.
Curva en horario de coincidencia (#Audiencias) entre #yoveosalvame y #YAhoraSonsolesEstreno pic.twitter.com/JyqTNFUcVk
— M 📺 (@casasola_89) October 25, 2022
- S’ha de tenir en compte que el programa de Sonsoles començarà a tenir blocs publicitaris a partir del seu segon programa, i que ja no comptarà amb la curiositat de l’audiència per saber de què tractarà el programa.
- Per tant, les audiències dels pròxims dies seran les determinants per conèixer realment el potencial del nou programa d’Antena 3.
Per últim: Les xarxes socials van dictar sentència a l’estrena de Y ahora Sonsoles, que va assolir opinions molt dividides. En general, Sonsoles Ónega va ser valorada positivament per l’audiència, però el format va ser bastant criticat.
- Es va criticar el contingut del format i es va catalogar alguns col·laboradors de “rancis”.
Esperaba algo más de #YAhoraSonsolesEstreno. Podría llamarse perfectamente 'Ya son las 7' y nadie lo notaría.
— Alejandro Bermúdez 📺 (@alejandrobe__) October 24, 2022
Noticias virales poco relevantes, humor forzadísimo y colaboradores bastante rancios... Me reafirmo en que no soporto este tipo de programas.
- També, algunes persones van veure en ell una còpia de Ya es mediodía.
Sonsoles tiene el mismo programa que tenía, pero en una cadena diferente y 1 hora antes de la habitual. #YAhoraSonsolesEstreno
— Señorín (@Senorin_) October 24, 2022
Creo que no tiene mucho que hacer contra el universo Sálvame #SálvameDeOrtega