La Jungla
Ramón García a l'estrena del 'Grand Prix'
Foto: Ramón García a l'estrena del 'Grand Prix' | RTVE
Televisió

La tornada del 'Grand Prix' arrasa amb dades d'audiències d'una altra època

Barcelona.
Temps de lectura: 3 minuts
Ramón García a l'estrena del 'Grand Prix'
Foto: Ramón García a l'estrena del 'Grand Prix' | RTVE

La tornada del Grand Prix, 18 anys després de l'últim programa, ha suposat tot un èxit en audiència. La renovada versió del mític concurs d'estiu, però mantenint l'essència, va aconseguir un desorbitat 26,1% de quota de pantalla i més de 2,5 milions d'espectadors de mitja, despertant nostàlgia en un moment on el consum televisiu ha baixat considerablement.

D'on venim: El Grand Prix es va estrenar l'any 1996 amb una edició que va marcar una audiència mitjana de 3.877.000 espectadors (36,6%), i es va emetre cada estiu fins a l'any 2005, quan es va emetre l'onzena temporada amb 2.205.000 espectadors de mitja (19,2%).

  • Cal dir que aquestes audiències pertanyen a una època on el consum televisiu era molt superior a l'actual, ja que tenim més diversitat de canals de televisió i comptem amb altres plataformes alternatives a la televisió tradicional.

En detall: La 1 de TVE va deixar sense opcions a la competència, aconseguint fidelitzar als espectadors, amb la tornada del Grand Prix (26,1%). Hermanos (12,4%), la sèrie turca d'Antena 3, va ser la que més va resistir davant la pel·lícula Gladiator (6,7%) a Telecinco, El taquillazo (4,5%) a la Sexta, i Focus (3,9%) a Cuatro.

  • L'èxit del Grand Prix va situar al principal canal de la televisió pública a dues dècimes (13,2%) del lideratge del dia, que se'l va emportar Antena 3 (13,4%). La resta de les principals cadenes es van quedar a major distància: Telecinco (8,5%), la Sexta (8%), i Cuatro (5,2%).
  • El retorn del concurs estival també va arrasar a Catalunya amb una mitjana de 281.000 espectadors i el 21,4% de quota de pantalla (26,1% a Espanya), deixant sense opcions a la resta de cadenes.

En xifres: El Grand Prix va aconseguir un total de 2.572.000 espectadors (26,1%), convertint-se en la millor estrena televisiva de l'any 2023. Aquestes són algunes de les dades més destacables que va aconseguir el retorn del mític concurs d'estiu, pròpies d'una altra època:

  • El programa va començar amb un 15,1% de quota de pantalla i va tenir una tendència a l'alça fins a arribar a prop del 35% en el seu tram final, gairebé a la una de la matinada.
  • Pel que fa als targets d'edat, els que més van destacar van ser els nens (4-12 anys), amb un gran 40,1% de quota de pantalla; els joves (13-24 anys), amb un 36%; i l'espectacular resultat amb els espectadors d'entre 25 i 44 anys, que va tenir un descomunal 46,1%.
  • Quant al target comercial, és a dir, el que interessa als anunciants, va assolir un desorbitat 35,3%, nou punts més que la mitja del programa.

A més: Per comunitats, va haver-hi una diferència considerable entre els que més van consumir la tornada del Grand Prix i els que menys. Aquestes són les comunitats on millor i pitjor va funcionar:

  • Les comunitats autònomes on millor va funcionar i, per tant, es van situar amb major distància per sobre de la mitja van ser: Madrid (31,9%), Castella la Manxa (29,8%) i Andalusia (29,5%).
  • On pitjor va funcionar el programa va ser a les Balears (16,3%), Galícia (17,9%) i Aragó (20,6%).
Categoria: La Jungla