Meteo i Serveis
Cables cremats a causa de l'incendi a Gavà
Foto: Cables cremats a causa de l'incendi a Gavà | cedida
Rodalies

L'origen del caos a Rodalies: així va cremar l'incendi el quadre de llums

Temps de lectura: 2 minuts
Cables cremats a causa de l'incendi a Gavà
Foto: Cables cremats a causa de l'incendi a Gavà | cedida

Fa tot just una setmana, el dilluns 1 de maig, un incendi cremava un quadre de senyalització de l'estació de Rodalies de Gavà. L'incident en aquesta infraestructura d'Adif, empresa pública encarregada de gestionar les vies (Renfe gestiona els trens), ha generat un caos de circulacions a l'R2 Sud, que connecta Sant Vicenç de Calders i Maçanet, passant per Barcelona.

Què en sabem? La imatge que acompanya aquesta notícia mostra els danys ocasionats per un llamp, segons la versió de Renfe i el govern espanyol.

  • El llarg entramat de cables cremats per l'incendi corresponen a un quadre de senyalització de Gavà, clau pel bon funcionament de la senyalització que guia els combois d'estació en estació.

A la pràctica: L'Estació de França centralitza les comunicacions de tots els trens de Rodalies. L'incendi del dilluns passat ha provocat una baixada dràstica de trens entre un tram concret de la línia, el que passa per les estacions del Prat, Viladecans, Gavà i Castelldefels, segons explica un maquinista. 

  • Abans, entre aquestes línies podien circular diversos trens alhora, però ara només circula un comboi. 
  • Com que el centre de control està cec, no pot tenir informació en temps real de la ubicació dels trens, aquests només surten quan el comboi que l'ha precedit arriba al final d'aquest tram, és a dir, a Castelldefels o al Prat, en funció del sentit de la línia.
  • Això provoca que, actualment, només circulin 3 trens cada hora.

En detall: El sistema que s'ha posat en pràctica a Renfe aquests dies és el Bloqueig Telefònic nominal, que segons Rodalies "permet dotar el sistema de més capacitat i sistematitzar l'oferta de trens".

Situació actual: Des que es va produir l'incendi, s'ha reparat el fil de contacte i s'està treballant per reparar les instal·lacions afectades, amb la substitució de cables cremats i targetes electròniques. 

  • Renfe ha posat des d'aquest dissabte busos llançadora entre Sant Vicenç i Barcelona per agilitar els viatges.

Visió global: En l'àmbit polític i institucional, la Generalitat i el govern espanyol segueixen llençant-se dards amb acusacions creuades sobre la responsabilitat d'aquesta nova crisi a Rodalies. 

Categoria: Meteo i Serveis
Etiquetes: Renfe Rodalies