Meteo i Serveis
Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona
Foto: Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona | Vicente Zambrano / Ajuntament de Barcelona
Mobilitat

Tallada la línia de Rodalies que va a l'aeroport: "Tothom corrent per no perdre l'avió"

Temps de lectura: 2 minuts
Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona
Foto: Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona | Vicente Zambrano / Ajuntament de Barcelona

Continua el ciri gairebé diari a la xarxa de Rodalies. Si bé els usuaris han tingut enormes problemes per anar a treballar o a estudiar durant dos dies consecutius aquesta setmana, aquest divendres 6 d'octubre, una nova incidència ha afectat la mobilitat dels viatgers fins a l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat.

Per què és important? El servei de Rodalies és utilitzat per més de 80 milions d'usuaris anualment a Catalunya i, malgrat ser cabdal per a la ciutadania, presenta grans deficiències: la xarxa ha registrat 831 incidències greus el passat 2022, és a dir, més de dos cada dia.

Què en sabem? Adif, l'empresa pública que gestiona les línies i la circulació dels trens, ha informat del problema a les 8:34 del matí d'aquest divendres a través de X, l'antic Twitter.

  • A la publicació, explica que la circulació de la línia R2 Nord ha estat interrompuda del centre de Barcelona fins al Prat de Llobregat i Aeroport per "una incidència en la infraestructura" registrada precisament al municipi que acull l'aeroport.
  • La interrupció de la línia ha complicat l'arribada de viatgers que tenien programat un vol. Davant d'aquesta situació, l'operador aeroportuari Aena ha reaccionat demanant a qui s'hagi de traslladar a l'aeroport que "tingui en compte" la incidència, i Renfe ha recomanat utilizar l'L9 del metro.

Què diuen? Les xarxes socials s'han omplert de reaccions de testimonis i altres usuaris, amb missatges com els següents.

  • "Jo hi era dins del tren que ha estat 30 minuts aturat. Quan arribem, cap solució. Tothom corrent al metro per no perdre l'avió".
  • "Cada dia el mateix, n'estic farta".
  • "Porteu una setmaneta que tela, se'ns acaba la paciència".

Per acabar: Més d'una hora més tard, Adif ha informat que la incidència ha estat resolta pels seus tècnics. Tanmateix, el servei ha trigat a normalitzar-se, ja que s'han seguit produint retards mentre la freqüència de trens no es recuperava.

Context: El Govern de la Generalitat ha reclamat un cop més el traspàs integral del servei de Rodalies per garantir el seu correcte funcionament.

  • Segons l'últim informe elaborat pel Departament de Territori sobre les incidències del sistema de Rodalies a Catalunya, els incidents greus han anat augmentant en els últims anys: 797 el 2019, 631 el 2020, 706 el 2021 i 831 el 2022.
  • Així mateix, el nombre de minuts de retard s'ha doblat en els últims 10 anys i ja ha arribat als 400.000.