Societat
Imatge d'arxiu
Foto: Imatge d'arxiu
Educació

Reclamen més recursos per als 40.000 alumnes amb necessitats a Catalunya

Imatge d'arxiu
Foto: Imatge d'arxiu

El desplegament del decret de l'escola inclusiva ha estat "clarament insuficient". Així ho valoren La Taula del Tercer Sector i la Plataforma d'Infància (PINCat) cinc anys després de la seva aprovació. Per això demanen un pla de xoc per implementar el decret.

Per què és important? Consideren que hi ha una falta de recursos econòmics i humans igual com una manca de "transparència" sobre com es distribueixen aquests recursos.

  • Exposen en un informe que mentre el decret preveu l'escolarització en centres ordinaris, excepte en casos molt excepcionals, només hi ha hagut un 1% de reducció en el percentatge d'alumnes que van a escoles especials.

Context: A Catalunya, hi ha 39.596 alumnes amb necessitats educatives especials. El 15,5% d'aquests va a escoles d'educació especial i la resta a altres centres.

A més, el dossier apunta que els alumnes amb necessitats educatives especials està "sobrerepresentat" als centres públics i "infrarepresentat" als concertats, una situació que va en contra de la política contra la segregació escolar.

  • Només l'1,5% dels alumnes amb necessitats educatives especials fa batxillerat; l'1,6%, formació professional; el 2,4%, itineraris formatius específics i l'1,9%, programes de formació i inserció. "No estem garantint la igualtat d'oportunitats de tot l'alumnat", ha alertat l'autora de l'informe.

Què diuen? "Les famílies volen protegir els fills i, com que veuen que les experiències positives no existeixen o són molt poques, segueixen portant els fills a centres d'educació especial. El que ha de passar no és que les famílies siguin superherois, sinó que el decret funcioni i que les famílies puguin portar els fills en centres ordinaris", asseguren.

Categoria: Societat
Etiqueta: Educació