Societat
Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona
Foto: Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona | Vicente Zambrano / Ajuntament de Barcelona
Viatjar

Consum expedienta diverses aerolínies lowcost per cobrar l'equipatge de mà

Temps de lectura: 2 minuts
Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona
Foto: Interior de la T1 de l'aeroport de Barcelona | Vicente Zambrano / Ajuntament de Barcelona

El Ministeri de Consum obre expedient a diverses aerolínies lowcost després que fossin denunciades pels cobraments de l'equipatge de mà que tradicionalment s'incloïen en el preu del bitllet.

Per què és important? Les companyies que l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va denunciar són: Aegean Airlenes, Finnair, Norwegian Air Shuttle, Ryannair, Singapore Airlines i Vueling.

Què sabem? El Ministeri de Consum exposa que a través del cobrament al passatger, les companyies ofereixen la seva publicitat amb preus molt competitius, i això fa que tinguin un millor posicionament als cercadors d'internet, igual com en els comparadors de preus. 

  • Així, dificulten la visibilitat i competència de les companyies que sí que inclouen en el preu del bitllet aquests serveis.

En conseqüència: Aquesta pràctica podria resultar en una infracció, ja que els preus inicialment oferts en la publicitat no es corresponen en la majoria de casos amb el preu final.

  • A més, Consum apunta que les aerolínies incoades no estarien permetent el pagament en metàl·lic a l'aeroport pels serveis addicionals, en contra del disposat per la normativa. 

Què diuen? L'OCU va denunciar que el suplement que es cobra per l'equipatge de mà pot arribar a encarir el preu del trajecte fins a 75 euros per passatger.

  • Segons l'organització, aquest sobrecàrrec es deu a una estratègia per aconseguir que resulti més econòmic facturar l'equipatge que portar-lo en cabina.

A més, el ministeri també investiga la tarifació extra per la reserva del seient contigu per acompanyar menors d'edat o persones dependents.

Previsions: Les multes poden assolir el milió d'euros fins a vuit vegades el benefici il·lícit obtingut si aquest és superior al milió d'euros.

  • I és que Consum apunta que aquestes pràctiques infringeixen l'article 47 del Text Refós de la Llei General de per a la Defensa de Consumidors i Usuaris i són competència del Ministeri de Consum, a l'empara del disposat a l'article 52bis apartat 5.
Categoria: Societat
Etiquetes: Aeroports Consum